En psalm om en ensam man Vers 1:Herre jag står här inför dig både knäck och förnedradutan att förstå varför ingen har velatleda mig hit till en del av mitt livkan det bero på att jag dels är ett svineller beror det på något annat i mitt livmen i sånna fall vad kan du säga mig det idagjag bryter ihop här bara ge mig ett svar...far...Förlåt för det där men du vet att det täratt vara fast i begär men jag lovar och sväratt jag på nått sätt tar mig ur det härjag behöver ju bara lite extra styrkaen extra krydda i mitt smaklösa livvilket är en metafor för att jag vill bilda familjjag ber dig om lycka beslutet är dittjag ber dig om styrka beslutet är frittRefräng:Hjälp mig att lysa i allt detta mörkerhjälp mig att finna den lyckan jag sökerså att jag kan dansa bort från syndiga rötteroch gladeligen stampa på djävulens fötterVers 2:Jag behöver din styrka i kommande stridermot ondskans demoner som vet att jag liderutav syndiga tankar av alla dess slagtankar som hemsöker mig i min vardagDjävulen vet om att det är min akilleshäloch anfaller därför min bräkliga själgenom att vrida min omgivning varje gång jag blundaroch då hjälper det inte med att räkna till hundradet enda som hjälper är att få hålla din handoch med dig vid min sida ro båten ilandHerre ge mig en chans att motverka syndandetsytliga glans och på ett sätt ta distansfrån den banan jag vandrat och missförstå mig intedet är inte dig jag klandrar det är mitt bräkliga sinnekänslor i mitt inre som jag aldrig får uttryckakänslor som hindrar min dagliga lyckaRefräng:Hjälp mig att lysa i allt detta mörkerhjälp mig att finna den lyckan jag sökerså att jag kan dansa bort från syndiga rötteroch gladeligen stampa på djävulens fötte----------------------------------------------------------Jag vill gärna veta vad folk tycker om texten samt så vill jag ha hjälp med en fortsättning kritik och hjälp uppskattas!(Inlägget ändrat av Mvh 2011-05-19 15:41:57)
Varför skulle jag dela med mig av min visdom när jag vet att du ändå inte förstår?