Stukad - Ett opium för folket
Kvartar i miljöer där det är konstant spring i trappen Pundarna som bor där vill inte föra liv för grannen Detta ständiga rännande, dom kommer dit för att banka Sen ut och drifta igen för efter deras sil är dom panka Skulder som inte betalas i denna världen löses med våld Navigatorer på bordet, dom sitter och röker sitt jonk Dom hustlar och fifflar, det du vill ha kanske kan fixas Desperata och oberäkneliga, dom gör allting för fixar Ingen vanlig svennebanan, det verkliga livet berättar jag Detta är som en novel skrivet av Kenneth Ahl.. Jag är kroniskt sjuk med pennan, kalla mig gatans poet För jag ljuger aldrig och förmedlar saker jag ser Ger dig en äkta bild av misären - en blick in i världen Detta är för bröder och systrar som är vilsna på vägen Det gick från att beckna sin knuda till att sälja Aluma Skakiga händer, saknad av tänder, dom är hemlösa frusna Hon började med att sniffa men testa att skjuta Du kan få råd men det är bara du som väljer att sluta Det är tufft men du behöver inte din din äckliga spruta Du behöver inga droger när du har texter från Stukad
"Tried to freeze time that's why I iced the face of my watch" - AZ
|