Stukad - Rutiner
Så du går upp varje morgon... klockan sex, spenderar början av dan på ett jobb till fem För att komma hem... denna måndagskväll kolla TV, hoppa i säng och somna sen Bah för att gå upp nästa morgon klockan sex och utföra exakt samma process om igen...
Hårt arbetande folk ersätts med robot händer En generation zombie-människor på zoloft och benzo
Bara bort med känslor, bort med kärlek hat och lycka bort med sorg- bort med lust och avundsjuka.. Bort med ALLT som har mening, bli samhällets hegring Glöm bort världen, jorden och allt vad den heter
Du vill tas till exstas, vi vill bara må bra svälj ytterliggare ett piller för att klara din dag
men även om man inte vill va arg och apatiskt vill man ändå kunna gråta på sin farmors begravning
Istället blir du likgiltigt avtrubbad.. För vad e egentligen skitviktigt utom ett par gubbar? Grammet e fixat mannen allt annat kan kvitta Lägger ganjan i rizzlan, måste.. blanda en sista..
och även om jag vet att jag inte egentligen skulle känns det bättre för stunden med slängen i munnen
Klockan ringer men jag vill shi vakna ur sömnen låt mig bara glömma ta mig tillbaka till drömmen
Så du går upp varje morgon... klockan sex, spenderar början av dan på ett jobb till fem För att komma hem... denna måndagskväll kolla TV, hoppa i säng och somna sen Bah för att gå upp nästa morgon klockan sex och utföra exakt samma process om igen...
Tills det slår om till helg, då ska du dricka dig full men du kan inte fixa ett knull om din ficka e tom Vi har ett pengabegär och måste välja vår väg Mina valmöjligheter e tristess eller misär
Du säger jag säljer min själ men hellre svenssonliv än hög på Stesolid i baksätet av bängens bil..
På ständig jakt efter ett bättre liv (ja) Kan inte fortsätta leva så destruktivt (nej)
Tänker man allt e grått och trist blir allt grått och trist därför ser jag på framtiden med optimism.. Mitt hjärta kommer bulta så länge hoppet finns och jag kommer blicka framåt varje morgonkvist
.. kan inte längre tänka "vad har jag gjort!?" utan antingen sjunka djupare eller ta mig upp och för mig var valet lätt...
"Tried to freeze time that's why I iced the face of my watch" - AZ
|