Stukad - Misär Det senaste året har jag levt tätt in på misärenHar inte sett så mycket glädje, drogerna har lett mig in på vägenIdentifierar mig med självmordsbenägna människosjälarsom tar till knark och alkohol för att dämpa sin smärtaFör mycket känslor att bära, men inte en endaste ägodelFörsöker bryta sitt beroende i hopp om att få lägenhetJa, allt för många här är panka och saknar bostadLåt mig ge er en inblick i glamourens raka motsatsBland alkoholister, jonkare, rånare, haschflummare,schizofrena, mördare, pixhuven och tjackpundareEn son behöver sin mor, när soc vill ta hårdare tagsom gör att en mor förlorar vårdnaden av sitt barnDu kan se saknaden i hennes tårfyllda ögonValde vinet framför honom men hon rår inte för detHon är sjuk, hon fick ärva det för det går i släktenoch självkänslan sjunker varje gång hon får på käftenMan kan inte annat än respektera kämpaglödenDet kvittar om du misslyckas så länge du försökerJag kommer för alltid skriva om vad jag ser och kännerSå med orden jag förmedlar tar jag dig med i svängenJag har stirrat döden i vitögat men jag valde livetVarje dag är en gåva och inget man ska ta för givet