Qruu - Kulturambassadören Lyrik till en framtida låt...Hoppar på tåget, slår mig ner och det slår migHur vi rullat i väg och nu förändrats med årenHur det blåser en snålvind i vår kalla världFan jag svär jag ska förbättra denna atmosfärNu handlar allt om cash, att jaga karriärMår så illa för att va en del av allt det därAlla bär på så olika saker i bagagetSociala arvet och kärleken och hatetJag lärde av Looptroop att lagens arm är långOch Fattaru fick mig vilja riva BabylonMen de annat med mannen här i sätet bredvidLite annorlunda vibbar då han lever sitt livEn riktig höjdare, han förbereder festtaletMan kan se hur fläsklagret växer på hans stressmageVad ska jag döma denna människas problemDå jag knappt kan se vart jag själv är på väg...Som en ensamvarg, och ensam är svagDet är nånting som fattas vareviga dagNu letar jag svar, översvämmas av frågorVägen känns lång när man kämpar med plågorHoppar av tåget, ser en homie som får migAtt tänka tillbaks och bli sentimentalJag ser hur det blivit sen vi vände vårt bladVarken bättre eller sämre, men förändrat i dagHan lever livet som en riktig hustlareJag försöker ständigt va en skicklig rappareMen innan jag började att skapa min rapKom de fram till oss båda yo vad har ni för tagsOch när de hörde vårt svar sa de fett som fanVet ni vad de där, de har vi sett på stanMen bäst som det var blev det läge och draFör det blev knas men jag ser tillbaks med glädje idagDå var hip-hop inte nåt skämt som Ali GMan klädde sig i baggyjeans, smällde upp en masterpieceEn härlig tid fast man var jätteargLångt innan man gick och blev en ensamvargJag är en ensamvarg, och ensam är svagDet är nånting som fattas vareviga dagNu letar jag svar, översvämmas av frågorVägen känns lång när man kämpar med plågorEfter ett kort Yo whatup på stationenHämtar jag barnen, sen tillbaka till skogenDär jag trivs bäst nu i lugn och roDu får tro vad du vill, följer min sunda troFamiljen först även om den är splittradHip-hop som andra och jag kommer att lyckasJa, från och med nu till den dagen jag dörÄr jag den svenska hip-hoppens ambassadör!
Jag lärde av Looptroop att lagens arm är långOch Fattaru fick mig vilja riva Babylon