Projekt till låt, text och beat, test version
Vers 1:
Lev ditt liv till det fullaste/ om än det är ett liv som en pundare/ ta tag i skit som att fixa de lungnare/ ett försök mot nåt sundare/ tänk på tiden du hungrade / ett liv där man blundade/ för all skit som förslungades/
jag kan känna igen mig, klart jag vet hur det är// folk tittar snett, som att dom ser igenom ens själ//
tror de flesta har känt det typ som jag beskriver// pundare eller inte, alla har väl sånna sider//
jag vill göra de och de, äh fantiserar så mycket// de känns overkligt som ett animerat stycke//
jag ska sluta med sånt, jag har väl sagt det förut// men de är ingen trisslott som man skrapar med tur//
nej de krävs kämparglöd, borde höra det oftare själv// bara kämpa för sig, de kommer aldrig droppa in hjälp//
jo du klarar av de men många dagar tar de// du får blocka de mesta som ett slag mot garden//
Vers 2:
De är bäst jag tar det tillbaka// till dom dagar jag saknat// till tider då... man jämt, var glad att man vaknat//
vi härjade hårt, ett, gäng, grabbar av stål// och de spelade ingen roll om snubbar sa vi var små//
tog inte länge före staden blev för liten// men det har väl alla känt, om man inte tar paus från spriten//
men dessa dagar har väl kanske nött mig lite// gjort mig trött och sliten// för allt blev rött av skiten//
ingen som styr ditt liv, utom personen i spegeln// hoppas dessa ord, slår ner dig// till jorden med tegel//
för de är svårt att vakna upp när man sovit så länge// och drogat med gänget // sen barnsdom har man bråkat med bängen//
skriver helhjärtat// jo de är sanning på beats// har tagit genvägar// men de har även ni//
men de jag vill säga är, försök att fånga dagen// ta den inte förgiven, som alldeles för många tar den//
Bara tanken av mitt ordval och du åker in för kränkande.
|