App, Gurra G, Chill, Messias - Emotionell Dysfunktion
App Sluta ge mig den där synande blicken klart man är cynisk och bitter när allt har synliga brister för man äger inte kroppen, man har fått den till låns och den blir ockuperad ett par gånger per år fast det verkar som något man kan kosta sig på visar en doktorsprognos många symptom på stockholmssyndrom men man finner sig i sin gisslansituation lagom nöjd att ha hittat en person drar man upp håven ur vattnet, lägger till båten i hamnen med resonemanget hellre en fågel i handen som en ornitolog man siktar mot himlen, men himlen är händelsefattig blev ännu en ängel som fann sig i mänsklig förtappning och önskan efter nån att låtsas älska en snabbis så helger spenderas med att exploatera den man träffade när man festade senast och man känner sig redan äcklad på fredan men i dagens läge så är känslor förlegat hon har fysiska ärr, men dom psykiska är värre hon skyr dom som skärselden, nåt att fly från till världs ände och hon tror du bryr sig tror typ ni är själsfränder det är mänsklig natur, så visst är det väl vackert och det finns ära i jakten på skåran vid bältet en skåra i bältet, en fjäder i hatten bibeln säger älska din granne, så man släcker i rummet och eldar med papper för lite värme för stunden
Chill ibland ser hon min säng som ett ställe att tillbringa natten men nästa dag ger hon blickar i form av att stirra i backen när vi passerar varandra på gatan, det kan ta allt ifrån dagar till veckor och månader innan hon ens stannar och pratar hon älskar mig på onsdag men lämnar mig på torsdag älskar, älskar inte - jag är ett av hennes blomblad dörrar smäller igen, varendaste en ger min självkänsla ärr inom loppet av sekunder har en ros blivit en brännässla men det vi har är speciellt, hon är värd nån bättre ligger runt med jävla äckel som inte förtjänar henne hon är ändå en räddande ängel, så många kvällar och helger jag varit hemma med henne istället för att festa med vänner och när det kvarstår att våga får hon mig att våga stå kvar om jag sviker någon skriker hon "håll vad du lovar ditt as" är hon borta får jag ingenting gjort, saknar rim & reson hon är en fiktiv person som heter inspiration...
Gustav den här flickan befinner sig i ensam i gränslandet och skriker på hjälp med värkande stämband hon är beroende av förhållanden som enbart sårar och de Cupidos pilar som träffar är bara vådaskott beroende av sällskap som leder till självhat men att ändra sitt beteende e inte tänkbart för hon försöker ta sig upp i sin kalla värld men gravitation drar ner henne i dess atmosfär är en förtappad själ, med huvet bland molnen men är inte av lyckliga skäl då hon skjuter upp droger den här flickan är både deprimerad och depraverad är nära ett förfall med bara centimetrar men hon fortsätter så, finns ingen att älska mera inget att leva för längre, skiten bara eskalerar och så länge problemen river och svider i huden är det inga idiomatiska uttryck när vi snackar kniven mot strupen
Messias Ser lugnt på när livet jag byggt upp faller ihop för jag slår gärna ihjäl mig bara vi faller ihop och det gör vi, handlöst ner i vårt svarta hål vars djup inte kan mätas ens av en astronom Hon hatar sig själv och jag hatar alla andra vi hade båda exploderat om vi inte haft varandra Så fast jag vill henne väl är jag lite rädd att hon räddas vill inte veta vad som händer om hon lämnar mig ensam Min ängel, en gudinna... besatt av demoner Först panikattacker och gråt sen skrattar hon åt det Har inte fastnat i droger, vill bara inte komma ner inte nånsin mer nudda mark, som en lek Och jag vet att sagan bara kan sluta på ett sätt för sättet vi lever på är helt sjukt fast det känns rätt Det blir svarta kläder, kistor, stenar, vila i frid Döden KOMMER skilja oss åt, men det skiter vi i det får bli som det blir
"Jag var också rap när jag var fjorton år man."
|