Summan av handen som slår
Ett litet barn, fostrad med avsky och hat Fick aldrig klaga, aldrig visa sig svag Tillrättavisad med lavetter på kinden Blunda bara, låt det passera som vinden Min livsglöd har slocknat för länge sen Det var när Gud sa adjö och vände hem Missade skoldagar, för jag var gul och blå Jag läxades upp extra när det var jul o så Snälla, pappa förlåt mig för mjölken jag spillt Förlåt att jag är sen jag borde ha ringt Jag borde ha stannat hemma hela tiden Och väntat på den hårda striden
Det som inte dödar, det stärker mig Sveda och värk är sånt jag märker ej Jag kan inte längre såras av människor För jag har blivit immun mot alla känslor Jag var ett litet barn i ett skal av hat Utskällning och påhopp var bara vardagsmat Jag gråter i det tysta, gubben han vaknar snart Det är då det slår mig att han hatar sitt barn Det förklarar nog allt, varför han beter sig så kallt När han under alla dessa år försökte slå barnet ur sitt barn, pappa, här är ett resultat av ditt hat summan av handen som slår, barnet som faller i gråt
Farsan du bara slog och slog Ända tills livsglädjen dog Försvarslös som ett barn Fan, farsan, jag var ett barn Morsan du kunde hjälpt till Vi kunde väl ha flyttat Du kan om du bara vill Men du våga fan inte ens yttra Kan ni inte se resultatet av hatet Summan av handen som slår Barnet som faller i gråt
Idag nästan tjugio år senare reflekterar en bardom av hat Iskall, stenhård, känslolös och full av prat Ligger med kvinnor till höger och vänster Utan att visa minsta spår av känslor Parerar komplimanger med dryga svar Mitt hårda skal är det enda jag har För sårad för att satsa, för sviken för att våga En grym ensamhet, en stor önskan att nån kände min plåga Utan livsglöd, med en slocknad låga Sällan uppmuntrad, allt för ofta sågad
Som en svart skugga i gatans ljus Som en plågad själ i satans hus Desperat, som en heroinist som jagar rus Aldrig hänt att jag saknat som jag saknar nu Levt i en dimma, en dröm men jag vaknar nu Som en åskådare från tredje perspektiv Har jag sett mig vandra med hopplösa kliv Lyssnat på tickandet medans tiden går Alltid tyckt synd och slickat mina egna sår Jag är till synes en helt vanlig man som står Men kan du se under ytan ett resultat av ditt hat summan av handen som slår, mannen som faller i gråt
Farsan du bara slog och slog Ända tills livsglädjen dog Försvarslös som ett barn Fan, farsan, jag var ett barn Morsan du kunde hjälpt till Vi kunde väl ha flyttat Du kan om du bara vill Men du våga fan inte ens yttra Kan ni inte se resultatet av hatet Summan av handen som slår Barnet som faller i gråt
Det här är summan av handen som slår Och resultatet av hur hatet består Berövad på min livsglädje men jag tog tillbaka den Lite mer ödmjuk men du kan skriva upp att jag hatar än Jag skyller inte på er, jag klandrar inte er Men att tiga och hålla tyst jag klarar inte mer Nu är jag en vuxen man som faller i gråt Det enda jag nånsin behövde var ett förlåt Lite närhet, kanske en kram eller två Men farsan... Du var alldeles för hård...
Peace, Love and Overdosin'
|