Stukad - Hopp
varje dag är en kamp om att hålla huvet ovanför ytan varför ska mina dåliga vanor vara så svåra att bryta? det känns som om jag balanserar på en tunn lina som jag kan trilla av utan säkerhetssele runt midjan marginalerna är små mellan återfall och abstinens just nu kan jag bara fokusera på hur kasst det känns samtidigt måste man upprätthålla ett glatt beteende och gå runt som en ledsen clown med sitt falska leende så man kan säga att det är en enda cirkus just nu och att depressionen är en lång akt som inte tar slut snabb att förvandla konsekvenser till sånt som händer så länge jag får försvinna och min ångest släpper jag har en hunger för droger men ingen aptit på livet det kommer dagar då jag tänker "fan, skit i vilket" men nånting håller mig kvar på banan, en gnutta hopp som säger "det här ska du klara... inte flumma bort!" för även om det är mörkt just nu måste man ha den tron man måste ha sitt mod, för tankens kraft är galet stor inget hjälper av att tycka synd om sig själv (så) jag plockar upp bitarna tills självkänslan byggs upp igen dedicerar denna till vilsna själar som försöker hitta vägar genom livets labyrint - det går så länge viljan är där.. låt ingen säga nåt annat
"Tried to freeze time that's why I iced the face of my watch" - AZ
|