Mimic - Mannen i spegeln. (Psychos storytelling, Väldigt annorlunda)
Shh.. det är nånting som rör sig i lägenheten. Men dörren är låst, jag är ensam, jag vet det. Men vem kan det va, eller hörde jag fel? Det lät som andetag, men vad var det mer? En röst, den sa nått om det ensamma barnet. Ser på klockan, fan. den närmar 2slaget Shh.. där var det igen, nu var den tydlig. Den kom från toaletten vars dörr ligger synligt. Spärrar upp ögonen och försöker att se. Men rummet är mörkt, så jag sätter mig ner. Försöker förklara bort det men bestämmer mig snabbt. Jag måste ta reda på va som låter trotts allt. Jag slumrar genom mörket, och kliver in. Men möts av inget förutom min spegelbild Jag iaktar mannen i spegeln, och väntar Viskar ut skämtsamt, det måste bli ensamt. Släpper inte blicken, han följer mitt spår. Ett leende smyger fram medan argaleken pågår. Han gör som jag och ler tillbaks. Suckar ut vilket as.. hans mun miimar exakt varje ord som jag sa. Sträcker sakta fram min hand och nuddar vid glaset Han är snabb.. det känns nästan som Han vet exakt vad jag ska gö varje gång. Hans fingertoppar rör mina, hans hand är kall En vägg skiljer åt oss från att nudda varann. Skämms du nu? Vart är dina vänner just nu. Jag lyckas bryta hans mur och en tår rinner ut. Det börja som följa jhon, men sluta sen kort. För mannen i spegeln gråter ut utan hopp. Plötsligt händer nått jag inte förväntat. Mannen i spegeln har börjat förändras. En spricka uppstår och spegeln spricker. Mannen på andra sidan delas rakt av i mitten. Samma man, men nu delad i två. Men märker nått konstigt i mannen ändå. Han ler och gråter på samma gång. Det känns nästan som................ fortsättning följer.
Det var väldigt längesen jag postade här på lyrcism men som ni ser så rullar jag fortfarande på, denna gång bjuder jag på en lite annorlunda text, det här är en väldigt ung version av en kommande 4-spårs netplay som är storytelling rakt igenom. Kommentarer uppskattas ris som ros.
(Inlägget ändrat av Mvh 2010-05-12 00:56:34)
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
|