fuck that
snälla kom o ta mig,den som nu uppfann mänskligheten,lidandet e krigandet,som ja dödar med kärleken,tankarna som försöker knäcka mig,när man mår så dåligt o vill bara sjunka ner o sluta kriga för sina rättigheter,vi e människor o har rätt till lika,men tyväär så föddes inte alla rika,jag ser inte upp lr ner,jag e förort men ingen gangster,har lärt mig respektera nått som e värt det,gatans skola e det bästa som hänt mig, vänner utan gränser,kriminaliteten har suttit i mig sen jag var liten,alla blir vi tvungna o kliva över den svenska lagen,fortkörare blir dömda men blir dom stämplade för livet,nej.klart det är skillnad på brott o brott men vi e la alla kriminella inte ens tala om den största grupperingen,staten som kommer undan med miljon rånen utan att få smaka på sina egna regler o bestämmelser,
"dramastaden göteborg utan sommar avenyn o alla undebara damer,skulle göra mig galen,se bara frammåt fast folk gör det surt påvägen,se hela helheten innan du gör dummheter"
fuck that /att ens folk diskuterar varför folk står upp o krigar o lever som dom gör,o att polisen blir hatade ,jag kan inte förstå det,två blåa ljus,o bilen ägd av staten,fula blåa uniformer,hölstret med pistolen,telefon katalogen o batongen,jag tror på karma o skulle inte vela leva med dessa legitimationer,spring pojke för staten,ni e värre än alla dessa gängen,o jag bidrar till era löner,o får inte ens röka en feting efter jobbet utan att få slippa problemen som den jointen ger mig, ni kanske inte behöver bäckna droger, ni får dom utskriva utan frågor,kan ni se hatet genom dessa rader? , snuten vaktar runt hörnen,vi måste bilda en ring,där ingen kommer in,inte ens polis med kravallutrystning,där ingen kan tas med hjälp av telefon avlyssning,där golare ställs i mitten för att få ställas tills svars,klippa tungan så polisen kan få den som ett kärt minne,inga vittnen o andra stan brinner,göra mycke jobb för pengarna,jag får också slita för att få ihop till slängarna av ett jobb som garanterat ger mig dödsbesked, cancer av all asbest i lungorna,men jag klagar inte så länge familjen överlever,ska jag hålla mig till lagen,undvika brotten som får mig hamna under kriminalvården,för så mycke bättre är jag fast jag levt hela mitt liv i gården,aldrig suttit inne kann bara tänka mig hatet som rinner ur folket,som är ägda av staten,