Är ju bäst om det varierar lite så inte texterna ser likadana ut, skriv rimmet där det passar. Är du nybörjare så blir det väl oftast ett rim i varje mening eller liknande. Och du ska komma på ditt eget sätt att skriva. Kan ju inte vara kul att skriva texter som är baserade på andras tankar och idéer. Har man nyss börjat skriva kan man ju inte tänka "vad ska jag ha för stil". Eller kan kan man väl men det brukar ju oftast komma med tiden och när man är mer erfaren inom området och vet vad du är kapabel till så att säga. Tror inte alla är begåvade att skriva texter i alla former. Träna på att skriva först, sen märker du hur du utvecklas. Du kommer i alla fall att hitta din stil så småningom. Men förfan, skriv inte som andra vill att du ska skriva. Kul när du ska berätta om hur det började: - Jag utgick från andra och valde den stil som rekommenderades (lame) Roligare att säga (eller åtminstone veta och att ha det i tankarna): - Jag är autodidakt och gjorde min egen grej, det här är min stil och har alltid varit. Hoppas jag tolkade frågan rätt, orka skriva såhär mycket i onödan
Evangeliet