SlowT - gatans regler (OBS: Barnförbjuden text haha)
ja spottar rimmar lika tunga som själva hiphopen, av mina tunga ord får du rus i hela kroppen. lagens långa arm försöker sätta på mig koppel. man måste bryta vissa regler för att komma upp till toppen. min budskap lyder att ha alltid på sig vapen, i den här korrupta världen börjar folket tappa hoppet. min synsätt på världen kanske ger dig obehag men, det ligger i mina gener att leva utanför lagen. det ligger i min natur att jaga snabba pengar, med mina grabbar hänga o de regnar massa slengar. känn igen dig, den här e inte till dom färska, den här går ut till dom som har drömmen till att härska, alltid äger stunden o får folk att tappa andan, medan man försöker dölja sinnet full med onda andar. ja, de säger att man måste följa gatans regler för gud är inte här just nu och satan ser dig. ------------ Det finns regler man ska följa på gatan, inga lekar. här dominerar starka psyken som ruinerar veka, som ekar, fast av rädsla blir dom bleka. en av gatans första regler är o aldrig tveka. gud förlåter dina synder men för ayna ska man neka, staten e organiserad och du e utpekad. dom som fattar gatans regler vet hur man dominerar, med grupptryck manipulerar för att dämpa sina behov. en av gatans första regler är o sätta folk på prov, gatan är en farlig zon, därför måste man va grov. som en fucking rovdjur ibland aktivera ilskan, men nya personer testa och observera tyst ha. i tanken skapa lista och personer kunna läsa, med hjälp av psykologi veta vem som står dig framför näsan. ja, man måste följa gatans regler, för att ett fel steg kan få dig att falla ner bree. ---- livet på gatan e inte lätt som man tror. alla söker respekt, ögon dömmer ögon glor. vissa på gatan e bara där för att synas och jag är där för det är där snabba cash brukar finnas. gatan e ingen plats för dom stress otoleranta, det handlar om att ge och ta, hantera arroganta. i svåra situationer, med olika metoder, hantera personer som e ute efter fooder. så lyssna noga broder, gatan e som twoface, på dagen solsken o på natten är det coldcase. här är ingen speciell, i den här branchen får man inte va för snäll. men visar du respekt får du respekt tillbaka, vill du få en del av kakan så måste du ha bakat. många söker yrken på gatan i hopp på seger men du kommer ingenstans om du inte lyder gatans regler kommentera baaaraaaaa!!!!!!! o om du inte kan nått om gatan så kan du skippa kommentaren peeeeaceeee
Ja e en konstnär så lev in dig i min verk
är ingen från gatan, här på den här sidan eller?
Vad snackar du om gatan?! Ingen från gatan.. Alla som sitter på denna sidan har i princip växt upp på en förort.. Men ingen vill vara någon form av maffia! Chilla mayn! Digga inte texten överhuvudtaget...
Droppar fett tungt, som en brinnande komet // Lägger det flummigt som en stenhög poet //
shuuus jag e från rågsveeed alltså "gatan" jag tyckte den var sådär den funkar;) att alla e från förorten inne på sidan? det verkar som alla här leker kaxiga genom data skärmen, kanske bara jag som får den vibben:S
hahahahaha vadå alla e från gatan på den här sajten? hälften e bönder ju lr bratz typ resten kan tänka mig kommer från orten. men ingen kritiserar ju inga komentarer ju. sen alla från orten ser inte den mörka sidan av orten utan softar hemma bara 24/7 o spelar spel eller nått.. men dom som chillar ute på kvällar o nätter o gör saker borde känna igen att gatan kan va fuuuuckt uuup som den här texten
är inte "gatan" som är fucked up, det är världen.. vilken jävla strunt grej att säga att "gatan" är fucked up..
En kantstött pelare som inte pallar trycket Har tankar om nåt större skiter i vad alla tycker
jag vågar inte sova nu :(
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
haha fuck illuminati va e meningen me livet utan skratt i. o ja menar inte det ondskefulla garv vi jobbar o stressar så mycket så hjärnan jobbar i varv o man märker inte det som fins bakom ytan hur staten fortfarande skiljer på svarta o vita hur afrikas länder, av fattigdom svälter medans rikemans mage i europa sväller, upp av mat, o polar isen smälter nånting
Jag är från förorten ni snackar komplett skitsnack allihoppa. Ärligt talat bör ni skämmas tillomed, jag va inte killen som stod i bakgrunden och log och skötte mig. Men ni överdriver ALLDELLES för mkt, staten skiljer på svarta och vita jamen visst snart kommer väl man ändra pappersfärgen till grå för att göra det mer balanserat? Asså tänk efter seriöst...
haha fuck illuminati va e meningen me livet utan skratt i. vart kom illuminati ifrån? : | vad hade dom med grejjen att göra
En kantstött pelare som inte pallar trycket Har tankar om nåt större skiter i vad alla tycker
jag håller med Studs haha jag e själv blatte men vafan häng i din förort gör det du vill och njut av att du inte är i ditt hermland där det är krig och det e inte jobbigt i förorten vafan på vintern kan det va jobbigt men sommaren e förorten bäst sitter i en park med vattenpipa och cola och sina bästa vänner runt sig lyssna på lite bow wow det e liveeet breeeee;)
babben ja håller med dig helt. de bäst i förorten speciellt på sommaren cok chill fan i förorten e allt billigt oxå haha bästa ju o människor e bra, dom flästa iaf.. men det är bara när det är lugnt. det fins en mörk sida av det hela och det är när man inte chillar utan jagar pengar. jag vet inte om du har hustlat o sånt. men om man e ute efter pengar i orten så är det inte svårt att fixa det.. men då får man va beredd på att offra lite o ta risker, risker som att få fel folk efter sig och kanske åka fast o sånt.. som jag säger i texten så går den här låten ut till dom som har drömmen till att härska.. o när ja chillar o röker vatten pipa så är det inte härska nånstans.. jag tror att du har missuppfattat budskapet och till vilken sort människor den här e riktad ( inte till chillare iaf). du ser säkert äldre i din ort som är i centrum eller ba går förbi och du märker säkert att dom e inne i det kriminella på deras sätt att bete sig. vissa föddes med det och gillar action och dom kan fan psykologi utan att ens ha behövt plugga det. det är det kriminella sidan av förorten. Jag har inte sagt att ALLA i förorten e så och det är säkert inte ens en tredje del som e så men en del är institutions skadade, vissa krigsskadade och vissa bara skadade på det sättet att dom vill komma upp till toppen inom det svarta branchen, inte vet ja om dom har kollat på för mycket filmer eller vad. och det är gatan, det är inte parken direkt o vatten pipa ja snackar om hära. bara för du kommer från förorten så kommer du inte från gatan. gatan är ett sätt att leva
haha jag har aldrig hustlat och grejer jag ser över sånt och jag känner många som hustlar slåss röker på och grejer. tycker det är bara jobbigt att man ska hålla på med sånmt cok dumt. därför föredrar jag gå till ali babas livs köpa en cola burk fem spänn tar tuben till bandängen sätter sig vatten pipa musik kompisar njuter av värmen.. men jag alåaa och sånt men aldrig provocerar jag fram detr då e det självförsvar eller om någon sägwer nnågot dåligt om mig bakom ryggen men jag fattar var du kommer ifrån och du verkaar cook sköön;)
hrm.. verklighetsflykt.. hrm..
Asså... Du vet inte ens vad du snackar om... Du borde faktist skämmas, jag lovar du sitter och fantiserar om hur ditt livet på gatan bree är.. Haha. Låt säga du är inte gata...
Hej jag kan ingenting om gatan så jag tänker inte kommentera. Men du kan ju få en upp så jag kan få se fler kommentarer av folk som säger att det inte är så "gata" på "gatan".
Dina felstavningar och felformuleringar får mina ögon att kräkas, dina rim var inte så grymma, och det känns inte gata för mig, mest fattigt.
Det var en gång en rappare som ville vara som alla andra, och plötsligt var han unik.