SlowT - gatans regler (OBS: Barnförbjuden text haha)
ja spottar rimmar lika tunga som själva hiphopen, av mina tunga ord får du rus i hela kroppen.
lagens långa arm försöker sätta på mig koppel. man måste bryta vissa regler för att komma upp till toppen.
min budskap lyder att ha alltid på sig vapen, i den här korrupta världen börjar folket tappa hoppet.
min synsätt på världen kanske ger dig obehag men, det ligger i mina gener att leva utanför lagen.
det ligger i min natur att jaga snabba pengar, med mina grabbar hänga o de regnar massa slengar.
känn igen dig, den här e inte till dom färska, den här går ut till dom som har drömmen till att härska,
alltid äger stunden o får folk att tappa andan, medan man försöker dölja sinnet full med onda andar.
ja, de säger att man måste följa gatans regler för gud är inte här just nu och satan ser dig.
------------
Det finns regler man ska följa på gatan, inga lekar. här dominerar starka psyken som ruinerar veka,
som ekar, fast av rädsla blir dom bleka. en av gatans första regler är o aldrig tveka.
gud förlåter dina synder men för ayna ska man neka, staten e organiserad och du e utpekad.
dom som fattar gatans regler vet hur man dominerar, med grupptryck manipulerar för att dämpa sina behov.
en av gatans första regler är o sätta folk på prov, gatan är en farlig zon, därför måste man va grov.
som en fucking rovdjur ibland aktivera ilskan, men nya personer testa och observera tyst ha.
i tanken skapa lista och personer kunna läsa, med hjälp av psykologi veta vem som står dig framför näsan.
ja, man måste följa gatans regler, för att ett fel steg kan få dig att falla ner bree.
---- livet på gatan e inte lätt som man tror. alla söker respekt, ögon dömmer ögon glor.
vissa på gatan e bara där för att synas och jag är där för det är där snabba cash brukar finnas.
gatan e ingen plats för dom stress otoleranta, det handlar om att ge och ta, hantera arroganta.
i svåra situationer, med olika metoder, hantera personer som e ute efter fooder.
så lyssna noga broder, gatan e som twoface, på dagen solsken o på natten är det coldcase.
här är ingen speciell, i den här branchen får man inte va för snäll.
men visar du respekt får du respekt tillbaka, vill du få en del av kakan så måste du ha bakat.
många söker yrken på gatan i hopp på seger men du kommer ingenstans om du inte lyder gatans regler
kommentera baaaraaaaa!!!!!!! o om du inte kan nått om gatan så kan du skippa kommentaren peeeeaceeee
Ja e en konstnär så lev in dig i min verk
|