Stukad - Spring (Ghostface Killah cover)
Det är en mulen höstsöndag, bara tar det lugnt med två kompisar och lite behagligt skunk Plötslig dyker tre medelålders män upp från tre olika håll när vi var redo för en släng Bilden matchar inte min, nåting känns fel Jag känner det i luften... så konstigt dem ler Dem sneglar på oss med en skum blick Är det en tillfällighet att dem dyker upp precis när vi har tänt vår skunkspliff?
Där kom det jag hade väntat på; en av dem flashar sin bricka Vägrar att skickas, till häkte för jag har en femtiograms platta stashat i fickan och den får inte dem jävlarna hitta, så jag springer direkt när jag får läge att sticka Jag ser en lucka emellan dem, hoppar ner från bänken Lägger benen på ryggen och springer snabbt iväg med civilarna bakom mig som ligger hack i häl Hör han som jagar mig skrika "stanna din råtta!" Allt det här bara för att vi blandade holkar Jag har tanken i bakhuvet nu när jag kutar att om jag blir tagen tillslut blir jag kurad av ett flertal maktmissbrukande snutar Dem är säkert mutade busar, sura och sjuka och lika kriminella som mig, men här rusar jag stukad En Mersa tvärnitar, skriker genom rutan och tutar "Nu måste jag göra mig av med mina 50 gubbar i fickan" tänker jag samtidgt som jag hoppas att han ska snubbla o trilla Slänger plattan i en buske när jag sprungit runt hörnan Civilarna bakom mig börjar kännas som hungriga björnar Men jag har en fördel, jag kan området bättre än dem Så helt plötsligt ställer jag om, jag vänder mig om Ändrar riktning, kollar bak och gör en spurt Klättrar över ett staket och springer in i en höghusport Kutar genom trappan, sen springer jag längst ner i källaren och gömmer mig där tills allting läggs ner Då går jag tillbaka ut och hämtar min platta Det är det ända som fattas, så jag kan lugna ner mig efter att jag slutat flämta och harkla Nu står jag här nere med bara en undran hoppas mina polare också klara sig undan! Jag hade iaf. tur som inte blev inlåst bakom lås och bom, med endast ångesten och mina tankar, i väntan på att jag ska få min dom i ett av kåkens rum
"Tried to freeze time that's why I iced the face of my watch" - AZ
|