I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

text-poesi. Jag har inte glömt [dikt]

Vår Hiphop - Lyricism

   

2009-12-03 17:50

text-poesi. Jag har inte glömt [dikt]

Jag har inte glömt - till mormor



Den senaste tiden, en ganska lång period. har jag haft många tankar men inte funnit ord.
jag vill börja med att tacka dom som stått vid min sida, även om det har varit ni som många gånger fått lida.Jag har slutit mig länge inom kärnan av mitt inre, men ert värde för mig har inte blivit mindre.En lång bana som bildat en inre strid har fått mig att glömma av att leva mitt egna liv men nu är det dags att ta ett kliv, för att förändra en situation som slitit mig i bitar och fått mig att tappa tron.
Jag vill kunna förklara för andra att förstå men varje gång jag öppnar munnen börjar tankarna att gå. Dom rullar iväg och orden tappas bort, försöker hålla det kort och inte göra en lång rapport men inte ett öga torrt och jag vet inte åt vilket håll jag ska vända, ilskan växer och musklerna blir spända. Ett slag i väggen för att lätta på min frustration men egentligen vill jag fly och hitta en frizon. Ta mig bort ifrån problemen som tynger min kropp och börja om på nytt utan att något dyker upp och sätter stop.
Men i vilken ände ska man börja för att få det att fungera utan att något står i vägen enbart för att blockera. Trots att jag har en vild fantasi har jag många gånger känt som att jag drabbats av afasi men jag kan ändå inte låta bli, viljan att komma loss och få känna mig lättad och fri. Ibland har jag inte kunnat svara på frågor som jag fått, och även om jag svarat så undrar jag om någon hade förstått. Det är ingen ursäkt, jag vet att jag varit disträ men vissa gånger har jag helt enkelt inte orkat me. Det senaste halvåret har situationen varit vriden och jag önskade på något sätt att det gick att gå tillbaka i tiden. Jag vill be om förlåtelse för det jag har gjort, skammen är större än någon nånsin kunnat trott. I mitt hjärta finns ett tomrum och saknaden är stor, den här texten vill jag tillägna min mormor. Jag vill inte att du ska tro att jag på något sätt har glömt, du har funnits varje dag och varenda natt i varje dröm jag drömt. Men nu är det dags för mig att ta mitt kliv och återgå till vad som en gång var mitt liv... Jag saknar dig. - Miss H




Kritika mig!!!

Klubb One Drops @ Bergmans (simba) 3/7. Dancehall,reggae,grime,UK garage och Funky house på två golv. Miss Anthrax - Sir Dizzle och Funky C står för musiken