Hm, jag skriver efter musik men inte till beat eftersom jag känner att det begränsar mig, utan snarare till musikens sinnestämning. Jag har i princip aldrig skrivit från rad 1 till sista raden i rakt upp och ner utan skriver oftast mindre stycken som jag sedan pusslar ihop och eventuellt skriver om så att de passar in bättre. Ibland skriver jag rim efter rader men oftast skriver jag en rad och får fram en rad för att sedan skriva följande rad helt beroende på vad för ord jag får fram att rimma på. Dom bästa sakerna att göra för att få fram feta rader och rim är att (i oberoende ordning) 1, promenera, jag brukar komma på många 2-radare när jag går 2, vara irriterad eller känna vilken annan stark känsla som helst, vilket är bra för att få fram ett tema att följa 3, duscha, det är helt sjukt vad man kan freestyla fram i duschen, hade jag haft en portabel dusch hade jag varit sveriges främsta freestylare 4, vara bakfull, av nån anledning blir jag sjukt kreativ när det kommer till textförfattande när jag är bakis, allt från rader till rim går så mycket lättare Man kan väl läsa igenom det man skrivit nån gång innan man lägger upp det, men jag är självsäker nog i mig själv att säga att jag oftast inte skriver nåt som är dåligt från början så det brukar sällan behövas. Sen får man 4-14 kommentarer beroende på om det är ett seriöst mästerverk eller våldsironi och humor, för att slutligen banka huvudet i väggen när nån pissluffare som är tolv gånger sämre får 125 kommentarer för att han skriver om nåt fjantigt och korkat som alla fjantiga och korkade människor kan relatera till. Så brukar jag göra.
"Jag var också rap när jag var fjorton år man."