R-man Skrotum Rapp - Dödens rapp
Tjena allihopa! Jag har skrivit en vers som handlar om döden, det mesta jag skrivit det senaste halvåret har faktiskt handlat om döden. Vill gärna komma förbi detta stadiet då det blir lite enformigt i längden, men det känns som om jag måste uppnå nåt med det först. Kommer kanske med fler döds-texter så småningom. Tills dess får ni denna:
Jag stiger i land, med död i hand kliver av en död båt på dödens strand med glödande sand, som ger mig ilande sveda som strömmar genom kroppen som en cider på fredag
Jag är död, och omges av döda skelett som studsar i cirklar runt mig i en dödens ballett dom har döda spett, dom ger mig hotfulla blickar dom sjunger dödens psalmer om en oknullad flicka
Hon blev penetrerad av dödens lem, och är nu dödsrikets sköka hon dansar med skeletten och vill dödsgärna göka hon är en trött sliten sköka, och jag är där om nån sekund döden kommer fram till mig med sin döda hund
Jag försöker springa bort, men dödens hund har låst sina käkar i mitt kött som nu är dött, och kan aldrig mera läka jag känner hur den svarta himlen faller på min kropp den krossar mig i spillror, mina drömmar, mina hopp
Min kropp fattar eld, mitt kött smälter ner i en stor flytande blodpöl, mitt skelett välter ner och krossas ännu en gång, och blir aska och glöd jag tittar mig i spegeln och slår fast att jag är död
R-man Skrotum "The rapping rap-man" Rapp-Stierna. Utbildad Master of Ceromony (som resten av R.I.S) på Värnhems MC skola, inriktning Beefing och Gangster Rapping. Examenarbetet var dock ett 15 miljoner-stavigt rim på Brott och Straff som totalsågade Dostojevskis hela karriär och samtliga verk.
|