Så många dagar.. Så många dagar som regnet har piskat när jag suttit vid fönstretSå många dagar då jag har känt att min själ vart nära på att gå sönderMen efter regnet så kommer solen fram och lyser upp din vardag och vattnet som rinner kan nu äntligen torkas upp från gatanOch du kan vandra gatan fram både natt och dagDu kan tänka klart, och den närhet i luften den andas jagOch om du känner som jag, skrik ut till dina vännerAtt du mår bra, så dom fångar dig om vinden vänderOch slår upp till storm, Så att du inte kommer bort min vänHjälp till att fånga alla känslor så du inte tappar dom igenFör man vet aldrig man kan vandra tusen mil dagar i ändaMen vaknar en dag tillbaks på ruta ett, livet kan vändaOch du kan lämnas, ensamen på en öde ö.. Död i sinnetDu har bara dina minnen och du får kämpa dig fram i vinternI snöstormar, med enbart iförd rock och kompassOch ett par trasiga skor och modet som du lånatSå luta dig tillbaka medan du kan och har tid att vilaDet är lugnet före stormen, kan känna vindarna brisaSätt dig ner och tänk efter före dina handlingar i livetDet ger ett försprång och det kan göra dig gott med tidenTacka det liv du fått och det liv du leverFinns alltid dom som har det värre, utan att du ser detLägg en ros på dina förfäders gravar och tacka domFör det liv dom gett dig och för det dom gett dina föräldrar..Vänd inte kappan efter vinden, låt vinden vända sig efter kappanSluta blicka tillbaka och sätt ett koppel på dina tankar..Fred!