Softlikeapillow - Tänka sig vad man tänker
Text jag skrivit för några veckor sen, inte överdrivet nöjd med den men tyckte den skulle upp här. Comments uppskattas :) peeace
Oftast skriver jag deppiga saker Skriver om kärleken och hatet aldrig om glädje och bravader Något vettiga saker, men ska komma till saken Alltid sett mitt liv från ett mörkare perspektiv Ett Objektiv på min syn på livet, depression eller tidsfördriv Skrivit hundratals texter om dig och om oss Och undrat därefter, vem ska döma mig och mitt folk Skriver om löften och lögner, sveken och känslorna Men hälften texterna är nåt som jag själv bara läser på kvällarna Ingen som tar åt sig, ingen som bryr sig När man skriver ”förlåt mig”, det är tankarna som styr mig Jag vet inte vad jag försöker med nu, vad jag skriver Försöker se mer positivt, om det nu finns i mig
Så… livet rullar på, är heltidsanställd nu för tiden Tagit mig ut i livet, fel tid att gråta, att gnälla över skiten Ser framåt nu, två jobb och lägenhet Hund, katt, barn, hur fan hände det Har en dotter på drygt två år nu , svårt att tänka sig Att för snart tre år sen blev tjejen gravid och lämna mig Men är tillbaks nu, har mognat och överlever Arton bast, med barn, jobb, bil och allt vad det nu heter Kämpar för varje meter, varje dag för att uppnå nåt Kämpar för varje andetag står stadigt balanserat vilket håll det än lutar åt
Tänka sig, att jag levt själv utan familjen i snart tre års tid Tänka sig, att jag inte vet än hur mitt liv ser ut om tio år, vet ingenting Att jag blivit dömd för allt hit och dit, levt utan framtid Suttit inne mest hela tiden sen jag var tretton Att livet vänder så fort om man kämpar sig till tårar, det är värt dom Att en person, om det är rätt person, ändrar ens värderingar Den personen jag tänker på när jag skriver dessa meningar Den jag tänker på hela dagen varje dag Den som tog mig hit och som är mitt andra jag Den jag skrivit om, om och om igen Den som hjälpt mig upp, och tog mig hem igen
Jag kan väl säga att jag är lycklig, Men inte utan att det att låter klyschigt Kan väl säga att livet vänt en u sväng Men inte utan att det låter som nåt man bara slänger ur sig Kan väl leva ett normalt liv, om du definierar det Mitt liv har aldrig varit annat än depression och jag menar det Funnit vad jag letat efter, funnit min livsglöd Levebröd, livets innebörd, helt enkelt något att leva för och en sak vet jag säkert, jag lever tills jag dör
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
|