Mitt folk.. På den här texten har jag absolut inte fokuserat något på rimmet, mer på innehållet. Konstruktiv kritik endast =)Vet du hur det känns att slåss mot ett beroende?Ingen nära dig är troende, om att du kommer klara det"Du har dig själv att skylla, det var ditt eget val"visst, jag ville in i dimman och stanna där ett tagMen ville tillbaks en dag, men så fort jag kom ur så mådde jag skitGick från att sniffa bensin till att röka mitt weedfrån sena kvällar med holken och ett trevligt umgängetill att ständigt röka min gås för att kunna må bättreVisst dom säger, cannabis är inte skadligt för din kroppjag säger fuck det, tänk på drogerna som kommer efteråtFick stilnoct utskrivet för min sömn, stesolid för min ångesttramadol för min värk och rökte några gåsar på detmådde suveränt, tills dagen nån idiot ringde in till socSa att jag missbrukade min medecin och slog ut mina kortAbstinensen tog fart och jag tog mig inte upp ur sängenHela min värld vändes, och fick ingen hjälp av vännerMen jag kunde inte sluta, fick tag på dolcontin av min kranprovade det, det var bra.. började knapra doll varje dagVar så fast i mitt beroende att jag inte såg att mina närståendeFörsvann mer och mer ifrån mig och lämnade mig knäståendeMen jag var välmående, så jag tänkte inte mer på detKnaprade min doll, sub nångång och ringde min kran efter mertog på mig skulder efter skulder, kunde inte betala tillbaksMen min mamma betalade dom.. annars hade jag nog inte levt idagBeroendecenter, behandlingshem.. Bestämde mig för att slutaÄr fortfarande ren.. 3 månader har jag varit utanmen ser fortfarande mina vänner, blanda sin slängsticka nål i sin ven, jaga nätterna långa för att kunna bli bäng..Så varje stund jag känner att jag vill ta mig en holkSå tänker jag på min familj och dom som står upp för mitt folk..Ja mitt folk.. Dom som är märkta av samhället..säger fuck dom grisar som dagarna i ända vill sätta på oss handfängselSäger fuck dom som hatar, dom som ser ner på ossför att vi lever på gatan, men vi är ett enat folkPeace out!