Vågar du se var dina skor började sin resa? Chirag är 10 år men ändå van att jobba hårtbli slagen, utnyttjad, förnedrad och spottad påHan drömmer om att få börja någon idrottMen han har ingen tid, han jobbar ju för ReebokHan sliter och låtsas inte om dom vaga skrikenSom föds bakom tjockaste dörren i barnfabrikenChirags bror Devilal är där med en äldre herresom kliver ut efter en kvart och knäpper sitt bältesspänneSvettpärlorna glittrar ikapp med armbandenFake-rolexen och guldet i framtanden..Han ska till sandstranden och där väntar frunHan hade "-Ett litet ärende och pengar att hämta ut.."Flämtar nu, kollar på klockan och han betalartusen rupier till pojkarnas farbror AmitavaOch om pojkarna inte gör som Amitava behagar..ska han minsann se till att deras föräldrar blir begravda...Chirag och Devilal går hem efter en arbetsdagvars timantal ger fadern samvetskvalMen dom har inget val, dom är av den lägsta kastenMed två kilometer tilll närmaste fräscha vattenPlåthyddan dom bor i har madrasser och eldstadDär mamma bakar naan och kirrar kvällsmatDet doftar gott och grytan puttrar över eldenDom äter sig mätta och kuttrar hela kvällenGlada för det dom har, iaf pengar till matMen ingen riktig bostad, måste hända nått snart!Oavsett väder, alltid samma kläderFinmiddag, jobb och i alla andra lägen...Dags att sova, Devilal vrider och vänder sigChirag viskar och frågar hur han känner sig..Pappan ligger vaken, stirrar genom en springapå en stjärna som blinkar, lyssnar under tystnad"-Chirag jag vet inte hur mycket jag klarar avAmitavas krav och att jag ska vara slav...Jag har bett honom att skona dig och ta migMen den senaste gubben sa att han ville ha dig..""-Ingen fara bror, du behöver inte hjälpa miggå emellan, ta smällar, det smärtar dig...Om några dagar fyller du trettonI fyra år har du gett dom, allt dom har bett om..."Fadern avbryter, sätter sig och börjar ställa frågorDevilal och Chirag kan inte dölja sina tårarMamma vaknar och kramar om sina sönerPappan lovar i vredesmod att snart är pinan överMitt i natten går han till AmitavaHåller hårt i rakkniven, Amitava ska få betalaSparkar in dörren, "-VI VA BRÖDER!!"Ett snabbt snitt, det är över, Amitava förblöder...