Ska bara berätta...
Vi var ett gäng som brukade hänga med varandra Nu har tiden gått och det var längesen vi snacka Fyra snubbar, vi var tighta och gjorde allt tillsammans Levde i vår egen värld som om det inte fanns nån annan Börja röka hasch när jag var fjorton, var hooked på ett bloss Min kompis som börjat tidigare lärde mig att rulla en holk Hade gått i samma klass ettan till nian, vi hade ball för en tid Ända tills vi växte med åren och knark blev ens liv.. Vi var inga stoners som du ser på TV, ingen Cheech & Chong Vi var dom som stod i din trappuppgång och puffa weed i bong Sommar, höst, vår.. vinter, stod vi i källare och blanda Värmde oss på elementen när händerna var kalla Gatan var vårt hem, folk kom hit från olika ställe i Malmö Områden slogs ihop och vi bildade gäng med dom andra Det kom en extacsy-våg, nån hade plockat en kran som över tjugo outvecklade ungdomar poppade av Efter en tid dök civilare upp, ibland sattes man i häkte Men oftast när brickan flashades sprang vi på direkten Det var dom som splittrade oss, men bekämpa oss inte Vi drog bara till andra ställen och fortsatte bränna på spliffen Du är säkert trött på att höra mitt snack om knark men det har blivit min identitet och är allt jag kan Visar dig baksidan så du kan se var det ofta slutar Börjar med några bloss av knudan till jonk i sprutan Detta är ingen moralkaka, bara berättar min historia .. och säger att du ska ha respekt för vad du provar Jag vädrar mina tankar för er, skrivandet är terapi Försöker glömma mitt förflutna och gå vidare med mitt liv Nu är det 2009, vi var fyra snubbar, vad hände med oss? Vi träffas inte mycket men är fortfarande vänner förstås En av mina polare lämnade området för ett bättre liv För att skapa sig en framtid här hade bara blivit destruktivt och han och hans mamma ville inte att hans lillebror skulle följa hans eller farsans fotspår så familjen drog Vatt drogfri i fyra år, har flickvän och skaffat egen lägenhet bara att den ligger i samma område som han var färdig med Umgås med han ibland, försöker bättra mig ofta.. men gatan drar en tillbaka och drogernas frestelse lockar Jag har blivit en blandmissbrukare, förutom sprit och hasch tar jag flera olika pix och har börjat ägna mitt liv åt Tram Gjorde det för att bli av med psykosen och leva normalt Men min hjärna blev ännu mer fuckad än vad den redan var Har i alla fall fixat ett jobb så jag behöver inte syssla med brott .. utan det hade jag säkert börjat plocka cyklar och sålt Mina två andra polare, den ena hade jagat drake för en tid och drog ner sin bästa vän och gjorde han slav till heroin Han hade så mycket potential, kunde blivit vad han ville bli Hade bäst slutbetyg i klassen men gatan var hans liv... Det var mina närmaste vänners livsöden Men det finns många fler som hamnat snett genom tidsflödet En del har provat koks, en del är riktiga koksomaner Och vissa har kommit högt upp sig i brottets banor Dom säljer droger, dom gör intjack och rånar banker Går genom livet riskfullst som om dom går på plankor Vissa är simpla hustlare, säljer allt från mobiler och kläder typen som kan kränga varenda skit som han "äger" Många åker ut och in från kåken, LVU - till slutet fängelse släpps igen, är ute en och en halv vecka och fälls igen Den förra generation gav livet till oss, vi gav det till nästa nu ligger bollen i deras händer, kommer barnen bli nästa? Vår tids Mods, fast nu är ett människoliv inte mycket värt Du kan inte säga något annat än att det är en dyster värld Yeah, en jungel därute, ta ett stadigt grepp om macheten Men här i stan går du genom bostadshus istället för växter Djuren är kvar här för vad är det för skillnad mellan oss? Det är dog eat dog, vi har fortfarande viljan till att slåss Vildingar går loss, vi är en produkt av vad ni framställde Är det fel på förlorade barn eller är på vårt samhälle? Min farsa vill kasta ut mig ur huset men jag var skapad för gatan Detta är ingen moralkaka, bara berättar min historia .. och säger att du ska ha respekt för vad du provar Jag typar för er som läser detta, skrivandet är terapi När jag skriver mina skrifter släpps jag fri från grubbleri Har sett så mycket skit, hoppas du fattar att detta inte är nån ghettoromantik, bara berättar om mitt liv Vi får se var frantiden tar oss...
"Tried to freeze time that's why I iced the face of my watch" - AZ
det var bra. Blir lite ointressant på vissa ställen, men helt som helhet helt okej. Du har gjort myyycket bättre grejer.
Blunted in stockholm
damn tung läsning mayn :) keep it up, pz
http://www.youtube.com/user/jungsubprod http://www.twitter.com/jungsubmusic
sjukt fett, du berättar o målar upp historier som ingen annan på svenska! dapz
norman bates behemot bubba fett alfred bello arthur's detour azazello
Gussti tycker detta var en av mina fetare texter.. iofs blev den inte klar för min data krashade så jag hann inte inte avsluta den. Den är jävligt personlig också, kanske svår att relatera till. Yeah yeah smaken är som baken. spex.. recognize!
Kan ju säga såhär , det va tungt. Vissa ställen bubblade man in sig i och känner också igen sig, när bongen och spliffen kokade i trappuppgångar och diverse källarutrymmen. Diggade machet raden, soft metafor som ja visste skulle komma när jag började läsa. Tungt, keep it up like you allways do
Momma said when life gives you lemons make lemonade Take a piss in it and serve it to the people that you hate - Ill bill
Storytelling på ett sätt som inte är present på den svenska hiphopscenen. Den är i alla fall inte lika relevant och skillad som det här. Det är yberfett som vanligt och jag är trött på att skriva det, för du vet det, jag vet det, alla som har vilat ögonen på mer än första stycket, vet det. Anyways, detaljer som var extra spektakulära var: Trappuppgångs-raden följt av "händerna på elementet". Det är så sjukt beskrivande. Gillade nog första stycket bäst, "transitionen" mellan styckena var nice också. Börja rappa, recca detta och bli bäst i Sverige. Faktum är att jag fan hellre läser dina texter än lyssnar på 97.7% av allt som produceras i Sverige, så du är redan i toppen. Enligt mig.
Jag är ill, men du är iller... alltså djuret iller
Tack ch1mera! Djureri.. dom där orden värmde ska du veta.. jag börjar bli lika trött på att tacka dig som du på att propsa :)
skriver definitivt under pa vad djuret sager, det har klar det mesta.. finns fan ingen motsvarighet till detta idag. du rads inte for att beskriva det morka och det ar bra, for de allra flesta gor det. vad mer kan jag saga, keep on! (ursakta prickarna, skyller pa jankarna..)
tankefoda.wordpress.com 365citat.wordpress.com
älskar att du skriver så ärligt och väldetaljerat, man känner verkligen de du skriver..pz!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Jag håller med om att ditt berättande är i en klass man sällan ser idag, och det gäller inte bara i svensk rap, ingen vågar dela med sig av sina highs and lows. För upptagna med att leka allan... Däremot tror jag att du kan kill några "darlings" för texten skulle vara mycket bättre utan ett fåtal stycken framför allt i första versen. Annars, fett grymt keep it up maiiine
-Stick your chest out and keep your head up-
Tack som fan!
Grymt bra text, tror inte jag behöver säga så mkt mer?
Tack
Skitjävla nice det vet du mannen
tack
Tycker du att du är cool när du skriver i nästan alla dina texter att du röker? Finner en väldigt omogen 22 åring isåfall. Du kan skriva texter visst. Jippi skit kul. Men du har snöat in dig helt. Samma stuk på nästan alla texter. Vilket leder till en väldigt tråkig läsning.
Jag hatar inte. Det är bara du som är värdelös.
"Du är säkert trött på att höra mitt snack om knark men det har blivit min identitet och är allt jag kan"
Blunted in stockholm
Lunkan_ P18... Mm, jag är jättecool. Om du hade läst texten så hade du sett att den inte förespråkar för knark direkt. Sen har jag skrivit många texter som inte handlar om knark. Visar dig baksidan så du kan se var det ofta slutar Börjar med några bloss av knudan till jonk i sprutan så visst har det med coolhet att göra....