I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Duger texten ?

Vår Hiphop - Lyricism

2009-07-25 00:47

Duger texten ?

Hallåja gubbz!!

Nu har jag skrivit en liten text som tog typ någraminuter ,
jag undrar om den duger ?? :)

om inte , ge kritik om vad jag ska tänka på !

jag lägger några rader om alla mina tankar//
som jag har i huvet o mitt hjärta de bankar//
de bankar mer o mer för varje dag som går//
och vad som hände igår de vet vi båda två//
du är de bästa som hänt mig en ängel från ovan//
du är så jävla fin att du får mig att börja gråta//
för när jag tänker på tanken att vi inte e tillsammans//
men de kanske kommer snart bara vi har varandra//
du var så himla fin du fick mig på direkten att falla//
och ja kom in i en helt annan värld ja sket i alla andra//
för du är den finaste tjejen på jorden de vet ju alla//
och jag slutar alltihop med att sluta och andas// .....

Min signatur är inte så viktig..

2009-07-25 01:04
mitt hjärta de bankar//

tycker att detta kommer in som ett nödrim. inte direkt för att det är fel i förhållande till nästa rad eller så men de känns så krystat i o med att du pratar om vad du har i huvet brabla

du var så himla fin du fick mig på direkten att falla//

diggar inte att du ändrar ordföljd bara för att de ska rimma. korrekt svenska hade varit du är så himla fin att du fick mig att fall direkt.

och jag slutar alltihop med att sluta och andas//

inte skönt med sluta två ggr i rad men en bra tanke som avslutning, det är bara omformulera. hitta en synonym eller klipp raden bara.

för övrigt så är det hela biten med flerstavighet å blablabla, de pallar säkert någon annan förklara eller så kan du söka på forumen.

hur som så e de bra att du kör utifrån ett tema men i helhet en rätt enkel text.

2/10

//Yde - keep on öva
www.myspace.com/ydetobbe

"En misantrop är ju trots allt bara ett annat ord för en upplyst person. :P " -Simba

2009-07-25 01:09
okejj tack ska tänka på det ! :)

ska skriva bättre imån , är ganska trött XD ;)
Min signatur är inte så viktig..
Toastare

2009-07-25 01:13
hej, skriv inte att texten tog si och så många minuter att skriva för det blir man bara trött på, speciellt när det är det första man ser när man kommer in i tråden, nog om det: träna på struktur av texten, rimmen och ta bort "//" det är bara störande för vi alla förstår redan vart rimmen är, försök att skriva så att raderna håller sig i en och samma tråd, som en berättelse, nu är det bara typ rad efter rad, du börjar typ en ny mening i samma rad och så vidare, det är lite störigt.

tycker även du borde lägga ner lite mer tid än några minuter på en tjej du tycker om men men

1/10
Klart jag hatar på allting, livet är som en porrfilm
till och med kameramannen tar dig i arslet.