dyslex-c - musiken
sitter hemma och skriver för att döda lite tid för att skapa ljuv musik för att hålla mig vid liv för att få ut alla tanka som jag håller i mitt inre få ut det ur systemet så att ångesten blir mindre
jag lever för musiken lever för beatsen lever för lyricen och rimtekniken lever för allt som har med hiphop att göra mitt förhållande med musiken kan ingen förstöra
när alla andra bara sviker och sårar så finns rimblocket där när man vill författa sina tårar
det jag skriver nu kanske är bullshit i andras öron men det är mina tankar, mina känslor och jag som föder dom genom sorg och lycka och motgångar det finns stunder i mitt liv, stunder som jag ångrar studer av lycka, även fast de inte var långa stunder som sårar, som hör till det förgångna
lever för hiphop och i väntan på nått gott blejzar man 24/7 för att kunna glömma bort inte tänka för mycket, ta en sak i taget leva i nuet, precis som andra sidan lagen
hur är det man säger att vara eller inte vara en grym emcee som kan spotta rim och skapa ljuv musik som faller alla i smaken lätt värt besväret och att hålla sig vaken skriva rader på rader till man får någon klarhet i alla saker som händer och alla som har varit.
det sägs att tid är dyrbar men jag har inge deg! ------------------------------
|