Yde - nattpoesi ännu en gång uppe med sömnbrist men kan inte sovakänns som jag missar allt det livet spås att innehålladet som var mitt liv är nu en slowmotionscen i filmentre komma sju sekunders promotion spel från vinternjust det vintern 08 det var då jag var så glad å nöjdmen blev med vårvindens första andetag lat å stördsitter svag å skör med minnesbilder svävande -dör ikvällhellre än å leva med minnets giliotiner hängande över migmen trots att jag dör inatt går jag ur sängen imorgonbittiäter frukost, dushar, stressar tar tåget in till stockholmcityvarje dag samma sak... tristesen gör glaset halvtomthar bara femton minuter i stressen för dagens andrummitt ända sällskap när tiden är slut är min ensamhetaccompanjerat av vardags aktiviteternas sällsamhet att göra inget utan någon verkar nästan bli mitt hela livå jag plockar ner mig själv med negativa negativtar en stillbild å ler åt den fula avbildenett självporträtt på solen som lysande förstör filmenför jag vet att jag kan skina in till sista minutmen minuten kommer närmre så jag får finna mitt slut //Yde - tror de e en spoken word