Fredde - Motvind
shuu, en text jag gjorde igår, helt okej tycker jag, bedöm själva:
vers 1: det fanns en tid då man kunde göra vad som helst/ men nu stoppar lagar och regler för vad man vill göra/ för enda sättet att få ut min talan är genom blocket och pennan/ och min inspiration kommer från stunder när jag egentligen borde varit hemma/ då jag gjort min mamma besviken för att jag varit ute för länge/ bara för att vara ute och röka slängen/ men de är gamla tider och det är dags att börja tänka på jobb och framtiden/ för nu måste jag börja ta ansvar och inte vara rädd och liten/ för jag ska förtsätta gå framåt trots att motvinden inte lättnar/ och trots att de blir mörkare och dimman tätnar/ för livet är för dyrbart för att slösa bort det på en överdos/ för du förlorar allt du har och ovanför din kista kommer de inte ligga någon ros/ så jag kämpar vidare för att få leva ett svensson liv/ med volvo, villa, barn och hund/ för de är allas dröm till och med för dem från förorten/ men de beror bara på dig själv och hur du lägger korten/ för det är ditt eget val om du vill hustla eller följa med i stimmet/ för ditt eget val om du vill fortsätta gå framåt i motvinden/
(hook)
vers 2: hatar folk som säger att det är omöjligt att lyckas om du är från betongen/ för det är bara du som bestämmer om du vill lyckas eller inte/ enda du behöver göra är att kämpa och skita i snobbar som kollar snett/ för de är fittor som har för mycket pengar och alltid haft det lätt/
så långt har jag kommit just nu... ska ha 20 rader till på andra versen och 16 rader på tredje versen. säg vad ni tycker, om jag ska fortsätta eller inte!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
|