Växlande Molnighet
vers1: förlåt verkar vara det svåraste ordet/ så hårt värker hjärtat och så rinner tårar med blodet/ har sårat och gjort fel vart knäckt i min kortlek/ när hjärter dam givit spader och inget ess läggs på bordet/
jag räds att ta rodret rädd att skeppet ska sjunka/ vågar mej inte över vägorna är rädd för att drunkna/ så jag dök under ytan och drogs ner till botten/ simmade upp för att få luft och mod drev mej upp sen/
tog rodret och lusten att kämpa kom tillbaka/ våga mej över vågorna med känslan som jag saknat/ dom vilda vindarna avtog och solen gick upp i gryningen/ och jag såg en ö som var ett paradis tydligen/ där man hittar sin drottning om man följer myrstigen/ drar sitt strå till stacken och håller varandra hårt i skymningen/ och fast mörkret kommer utstrålar stjärnorna mycket ljus/ som gör att jag aldrig slutar hoppas på ett lyckligt slut/
ref: växlande molnighet soligt eller grått/ växande sårbarhet när solen har gått bort/ men jag älskar dej så jag vet att solen kommer upp/ för du älskar mej så vi klarar av det som är tufft/
vers2: likt en lax som simmar motsröms upp för forsen/ och hoppar rakt in i björnens käft så fort lusten kommer/ törstens ånger hindrar mej från att va glad/ och oss från att aldrig skilljas åt som ett svanpar/
glasklart jag måste klättra upp för berget/ måste va smart och inte va en rutten jävel/ använda livlinan när jag håller på att falla/ göra sånger så att alla kan lära av mina misstag/
finna den kära fina gnistan mellan man och kvinna/ vill att min kära fina flicka ska ha samma vilja/ kunna kompromissa veta vad den andra vill ja/ vi måste flyga högt och försöka att inte landa illa/
men o andra sidan vad vore livet utan drama/ men d finns en gräns på hur mycke jidder som man klarar/ det finns minnen som vi hatar vi måste läka vårt sår/ med minnen som vi saknat där vi svävar på moln/
vers3: baby, jag tycker det är jävligt ruttet/ att vi vill både ha kvar kakan och äta upp den/ lady, jag söker inre frid/ som bara kan uppnås utan misstillit/
så det är inte du och ja nu och du vill vara själv/ det tycker jag inte är så kul att jag duger ej för dej/ men gumman jag kan inte sluta va mej själv/ var kanske dumt och tro att det kan bli du och jag igen/
JAG KOMMER ALLTID ÄLSKA DEJ JENNIFER!
http://mrhagman.blogg.se/ <----download me there!
|