Stenbom - Ta Vägen
Tjena, detta är inget mästervärk eller så.. Men undrar om ni tycker det är värt att spinna vidare på och droppa audio?
spottade- en rad- och grabbarna- dom fick ro hem/ blottade min fasad och grabbarna drog pistol sen/ måttade ett slag och grabbarna dom log men/ när dom låg ner på backen så forsade blodet/ inte sagt att jag är hiphopens auktoritär/ inte i närheten, skapar bara massvis med besvär/ men vännerna och musiken är mig fortfarande kär/ så jag staplar upp lyriken och ser om det bär/ för bläcket från pennan blänker så vackert på pappret/ jag speglar mig i orden tills jag spiller ut kaffet/ ja försöker hålla mig både så pigg och glad/ men jag tänder en cig och bränner igenom alla blad/ jag vänder på orden men det fungerar inte så bra/ så jag lägger mig i sängen och känner obehag/ inte lyckats med 16bars på två veckor snart/ allt känns så krystat, när får jag min rivstart?/ Jag minns när jag började skriva musik/ Det var så underbart att bara slippa all skit/ Sväva i sin egna värld komma på texter/ Strunta i skolan och strunta i läxor/ Men nu på senare år/ Så börjar jag förstå.. vart det här börjar gå/ Åh jag minns när jag börja skriva musik/ Ladda ner en beat, press play n repeat/
Börjat ångra mina beslut genom alla år/ Enkelt att vara efterklok när man fällt en tår/ Nu har jag bränt alla broar och skjutit brevduvan/ Fast i mitten och ingenstans att ta vägen/ Hela mitt liv skulle kunna vara en vandringssägen/ Men den tråkiga sorten/ han som tappade repet och ramla till botten/ ... fortsättning(?)
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
|