Perspective - Glädjelös musik
har inget plåster till blodet som rinner från såret jag lyssnar till toner av mina inre demoner orkestern har ingen som spelar deras instrument följer fotspåren på marken men blir ändå vilseledd en dålig förlorare som är tävlingsinriktad förföljs av orosmoln som bara vägrar att sticka analyserar och grubblar, vill lösa situationen maten är serverad men orkar inte sitta vid bordet broarna som bränts är inget jag behöver använder istället båtar för att ta mig över impulsiva handlingar, tvekar nästan aldrig funderar jag är det för att jag jämt är tankspridd går med huvudet högt till nästa destination tills Liemannen kommer för att hämta sitt blod försöker se framåt men om man aldrig tittar tillbaka kommer man istället för att finna sin startplats ligga och skaka med trötta ben av utmattning för man lär sig av misstagen, bli rik på erfarenhet det går inte köpa sin lycka om man är urfattig att livet är krona eller klave är sedlarnas fel har inget plåster till blodet som rinner från såret jag lyssnar till toner av mina inre demoner orkestern har ingen som spelar deras instrument följer fotspåren på marken men blir ändå vilseledd aktar mig för åskan på en molnfri himmel lever i nuet för jag har dåligt minne försöker självklart att se livet från den ljusa sidan men om allt va frid och fröjd så skulle jag nog sluta skriva och jag tycker det är lite för mycket begärt när folk lastar Gud på alla jävla synder ni bär med tanke på att snubben inte ens existerar så uppblåsta egon att ni snart leviterar oroväckande att människan blivit så maktgalen skelett i garderoben skyms av liken i massgraven man får klara sig själv, ingen samhörighet vi glömmer bort att alla bor på samma planet när åkern brinner upp så blir det svårt att skörda och i takt med att dagarna går så ökar allas användande av droger och alkohol så spela med i livets gråa låt med en saxofon har inget plåster till blodet som rinner från såret jag lyssnar till toner av mina inre demoner orkestern har ingen som spelar deras instrument följer fotspåren på marken men blir ändå vilseledd
det här är fett. du gör det minst lika bra som organismen när han gjorde sånt
aktar mig för åskan på en molnfri himmel lever i nuet för jag har dåligt minne Är fortfarande tokigt fet enligt mig.
oroväckande att människan blivit så maktgalen skelett i garderoben skyms av liken i massgravenOckså galna rader.
Egentligen är hela texten fet, något som jag inte tycker är lika bra som resten, men vafan, inget är dåligt.
GULD
försöker självklart att se livet från den ljusa sidan men om allt va frid och fröjd så skulle jag nog sluta skriva och jag tycker det är lite för mycket begärt när folk lastar Gud på alla jävla synder ni bär oroväckande att människan blivit så maktgalen skelett i garderoben skyms av liken i massgraven veckans guldkorn? Detta va riktigt bra
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Som helhet är det bra, riktigt bra till och med, men det finns fortfarande slarviga formuleringar och metaforer som som borde ha slipats på ett bra tag till, exempelvis var det nån rad om trötta ben där orden kom i en väldigt märklig ordning, och även innehållet bro-metaforen är tveksamt. Sen låter det ju fantastiskt mycket organism, men så blir det kanske när man inte är van att skriva texter av denna sorten. Keep it up.
Riktigt bra läsning detta, du är grymt bra mannen.
och jag tycker det är lite för mycket begärt när folk lastar Gud på alla jävla synder ni bär Nånting i den raden fångade min uppmärksamhet lite extra.
http://www.myspace.com/metra186 http://www.youtube.com/watch?v=MdNx9stqXLA
Japp, sjukt bra tycker jag - vissa halvfattiga rim, men samtidigt vissa feta.
en dålig förlorare som är tävlingsinriktad förföljs av orosmoln som bara vägrar att sticka gillar jag mest & enligt mig den enda raden värd att quotas.
Keep it up, ska någon göra en text som ska slå den här texten i Veckans Guldkorn får man bannemig kämpa. :)
Oringatality-Battles brooooooooooooooooor! http://www.whoa.nu/forum/svensk-hiphop/battles/716525/1.aspx
tycker det är det bästa du skrivit ;P och då äre bra..
rader som folk har quotat.. diggar jag mest
men hellst
och jag tycker det är lite för mycket begärt när folk lastar Gud på alla jävla synder ni bär är sjukt tung
En kantstött pelare som inte pallar trycket Har tankar om nåt större skiter i vad alla tycker
Tack som fan för kommentarerna! Soft att ni gillar. :)
Shit bäst jag läst på whoa ever
allt har redan sagts, skitget text, lär bli veckans guldkorn
det här var en sida som jag inte har sett av dig förut. I alla fall inte så här inkonkret, jag gillar det veeerkligen, riktigt fett. Fortsätt med sånna här texter det är läsvärt as a mfkka! har inte så mycket mer att tillägga, om jag kommer på något så tittar jag nog in igen :)
Jag är ill, men du är iller... alltså djuret iller
Är väl bästa du skrivit sen dödsångest-texten ungefär, kommer med en utförligare kommentar. (För övrigt fick jag lite nattkrig-känsla över textens uppbyggnad)
"Jag var också rap när jag var fjorton år man."
Skönt att ni diggar det, dawgs. =}}
Jävligt bra skrivet!
"Tried to freeze time that's why I iced the face of my watch" - AZ
får lite PPDSMP-vibbar. bland det bättre jag läst med dig på senare tid! kommer kanske en utförligare kommentar när jag hinner..
Lätt det bästa du skrivit, utan tvekan! försöker självklart att se livet från den ljusa sidan men om allt va frid och fröjd så skulle jag nog sluta skriva och jag tycker det är lite för mycket begärt när folk lastar Gud på alla jävla synder ni bär - grymt! Veckans guldkorn!
Känns som en text direkt stulen från petar på döda saker med pinnar! Grymt bra! keep it up
Något jag dock måste inflika är att jag tycker texten saknar lite sammanhang, det blir lätt så med så här abstrakta texter... Känns mycket som rader som mest är ihoppusslade stundtals... Det du skulle kunna göra är att dra ner på de extrema metaforerna för att föra texten framåt typ... Formulera dig riktigt bra då bara för att behålla hela, vad ska man säga, elegansen i texten... If you catch my drift... Annars hade det varit nice om du fortsatte metaforer över fler än 2 rader, kanske 6 eller 8 stycken. 8 kan bli lite väl mycket men fortfarande så skulle det ska lite mer sammanhang i min mening. Hade lite problem att få flyt i texten också, skrev du den till något beat?
Den är skriven till ett beat, så det ska med andra ord inte vara några problem att "få flyt" i texten. Åtminstone inte för mig som vet hur raderna ska läggas dvs, kan förmodligen vara lite svårare om man inte vet vilka rader som är långsamma/snabba osv. Men tack för tipsen!
Ja, exakt därför jag frågade... är ju förmodligen så att jag inte flyter den som du.. det är i princip omöjligt att "läsa" någon annans flyt
Grymma metaforer som fan, kan dock kanske vara lite svårförstådd.. Men fortfarande sjukt tung text!
"Folk uppfattar vallöften som löften. Det är ett problem för oss." Lennart Nilsson, riksdagsman....
ska ja va ärlig så va de nog bland de fetaste ja läst på whoa på riktigt länge imo! som någon sa fick ja med verkligen en PPDSMP känsla över texten, kunde vart tagen rakt ur! nu har mina ögon sätt dig, big up!
Jag är torevi även Miztah T// Jag rockar lika hårt som en gibson flyin V//
och jag tycker det är lite för mycket begärt när folk lastar Gud på alla jävla synder ni bär - Är dope som fan. Denna text är det fetaste du skrivit delat med dödsperspektiv, som App sade. Puss älskling<3
Blunted in stockholm
riktigt riktigt bra skrivet! det där med att man antagligen skulle sluta skriva om allt vore frid o fröjd var otroligt träffande.
tankefoda.wordpress.com 365citat.wordpress.com