Qruu - 68/100
Kopplar micken i mixern, min mac i väggen Spelar i nåt, det blir inte crap nå längre Så spetsa öronen som Batmandräkten När min penna målar som Schjerfbecks pensel Har fantasi, ja jag är värst med texter Som Afasi jag skriver ner min vers på fläcken Herre jisses, vad, du rimmar wack istället Bara het som smörstekt i det härskna fettet Alltid gjort min grej, och märkt respekten Det poetiska draget har förstärkt effekten Inte så jag låtsas ställa Supernat mot väggen Men jag övar för att jag ska kunna battla bättre Försöker bemästra hela rap-konceptet Går in med hela själen fastän hjärtat räcker Har koll på svensk hip-hop från Cap till Petter Tycker scenen blir sämre så smärtan växer Låter mig inte styras, jag härskar hellre Vill va högst i leken som hjärter ässet Ingen vila, som om jag gick på crack om nätter Och en vän sväljer ner en näve värktabletter Så det är, jag sprider kontrovers som knäcker Du spelar oberörd, men kysser den där herpesläppen Är du macho ska jag kalla dig för kärringskrället Sluta gapa på som ungarna vid lärkans näste Har det färska sättet, men min värme räcker Min låt slår hårt, lämnar ärr på käften Tror att mitt blod har börjat färga bläcket Vill uppträda med nån bror nu på jams och fester Inte sällan politisk när jag svärtar tecken Är väl beläst och det märks till sättet Har en hög med texter och berget växer För att spotta lyrik är ju verkligt enkelt Men all info är vinklad som persienner Så jag blickar ner som en ärkeängel
Hälsningar från Finland: www.johankvarnstrom.com
|