I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Mighty - Untitled (Vill du använda dig utav mina texter?)

Vår Hiphop - Lyricism

2009-04-05 01:53

Mighty - Untitled (Vill du använda dig utav mina texter?)

Tjoho! Har inget namn för den här texten än.. En vers till planeras att skriva. Jag är själv ingen rappare, men det händer att jag spelar in något. Det händer väldigt sällan dock och jag skulle inte påstå att jag är särskillt bra på det. Finns det någon som kan sin grej och intresserar sig för någon av mina texter så är det bara att höra av er. Jag ger er inte rätten att använda mina texter nu. Du får isf kontakta mig först och SEN kan vi snacka. Vill jag att någon ska förstöra mina texter genom att lägga det dåligt över ett beat så klarar jag det jävligt bra själv hahaha. Nej men nu till texten då. Har inget namn för låten än men här kommer den:

From the age of 5
He's had this rage inside
Never played with 9's
He started and he stayed with rhymes
He create the lines
To feel better and he may in time
His life, can he make it right?
A new day a new headache, life is achy now
He's in need of medication but there ain't a wake-and-bake in sight
Ever since a kid, he's been hanging out late at night
He's surrounded by his mates and crimes
He needs a break from life
And take the time
To face the knives
That's been shanking him in the back and say; Enough!
His fate's to fight?
Not able to save a dime?
He's living on the red line, it's like his wallet's been raped, you like;
"I guess his life just ain't as safe as mine"

Lämna gärna en kommentar. Alltid kul med respons, även om det skulle vara negativt ;)

2009-04-13 00:08
Sjukt bra text mannen!

2009-04-13 02:59
Tack som fan! Alltid kul att få positiv respons :)

2009-04-13 12:34
Soft, det enda jag kan klaga på (är rätt irrelevant iofs) skulle väl vara att indelningen på raderna är lite udda.

Nice att du rimmar på samma stavelser genom hela också.

pz
Oringatality-Battles brooooooooooooooooor!

http://www.whoa.nu/forum/svensk-hiphop/battles/716525/1.aspx

2009-04-13 15:42
word tommybooi. grymt asså!!
http://www.youtube.com/user/TheMeccaMusic

2009-04-13 20:30
Tack dudes! Fan, det va inte mycket liv här inne asså haha :P

2009-04-13 20:48
Nä de är rätt slött me kommentarer här i lyricism forumet..

tycker att texte har potential till något mer för nu uppfattar jag den som rätt "intet sägande" jag som läsare får inte ut så mycket av de, visst du kan rimma och har en rätt bra teknik men de känns kort o rätt utdraget när två rader egentligen skulle kunna vara en

Till exempel

From the age of 5
He's had this rage inside
Never played with 9's
He started and he stayed with rhymes
He create the lines

From the age of 5 He's had this rage inside Never played with 9's
He started and he stayed with rhymes He create the lines

Om du hade gjort så hade du behövt många fler rader för att få posta texten och de kanske den hade behövts för att den skulle kännas mer genomarbetad och sammanhängande..

Annars keep up!
"Inte konstigt att horan är fattig när hon jobbar på timlön!"

2009-04-14 13:31
Indirekt - Okej, det är första gången jag lägger upp en text här så jag kan tyvärr inte reglerna (jag vet att man ska läsa dom innan).

På mitt papper står det:

"From the age of 5, he's had this rage inside
Never played with 9's, he started and he stayed with rhymes
He create the lines, to feel better and he may in time
His life, can he make it right?
A new day a new headache, life is achy now
He's in need of medication but there ain't a wake-and-bake in sight
Ever since a kid, he's been hanging out late at night
He's surrounded by his mates and crimes
He needs a break from life, and take the time to face the knives
That's been shanking him in the back and say; Enough!
His fate's to fight? (His fate's to fight?)
Not able to save a dime? (Not able to save a dime?)
He's living on the red line, it's like his wallet's
been raped, you like; "I guess his life just ain't as safe as mine"

Och sen två rader som avslutar varje vers:

"So blud you betta watch yours P's and Q's yeah
Or be happy if you just get leaved with bruises"

Delade mest upp det för att göra det "enklare" för folk att se hur det var upplagt. Kanske inte det smartaste draget jag gjort då haha. Jag håller på med vers 2 och sen så har jag skrivit en refräng, sen så finns det ju ett intro och ett outro. Om du inte riktigt förstod vad texten handlade om nu så hjälper det en bit på traven hehe. Lättare när man ser hela texten liksom och inte bara ett "utdrag"
Tack för att du skrev ett par rader btw :)

2009-04-14 13:33
"So blud you betta watch your P's and Q's yeah

Råkade knappa in ett "S" på "Your". Inte för att det spelar så stor roll men det störde mig bara haha

2009-04-17 10:00
Alltså jag tycker den är asfet, tror jag sett nåt liknande av dig förut? typ en föregångare till denna kanske.

Men den texten du la ut två poster över min, den skulle du kört från början tycker jag! Där ser det lite prydligare ut och man förstår slowet i låten bättre tycker jag =)
Den har verkligen stor potential Tommy!

Big up!

2009-05-07 18:10
Håller med niickees på den här, fet! Som han sa, radindelningen är udda, men skitsamma!

2009-05-08 16:55
Som redan nämnts så är texten grymt intetsägande och saknar något för att fånga intresse överhuvudtaget. Det enda du visar med den här texten är att du kan rimma flerstavigt igenom ungefär 12 rader(?), men utan något sammanhang så är det inte så imponerande.

Kanske låter lite hårt, but just puttin it out there...

I övrigt så:

"So blud you betta watch your P's and Q's yeah

De raderna är verkligen inte bra tyvärr. Inte nog med att rimmet är krystat som fan, så är även sista delen totalt grammatiskt fel. "Leaved" borde i detta fall var "Left". Om Leaved ens hade varit ett ord så skulle det betyda "Bli lövad" ungefär :/

Oh well, du har åtminstone lite teknik i dig, nu gäller det bara att snickra ihop texter som faktiskt säger något...

2009-05-11 01:59
ganska okejbra text,,, men vad är "leaved" ?? förövrigt nödrimmigt med "p's and q's, YEA"..
Remember, whatever you do, there WILL always be that kind of people around you, called "haters".

2009-05-11 02:05
okej, nån hann t.o.m före ,,, still, en till som märkte de.
Remember, whatever you do, there WILL always be that kind of people around you, called "haters".

2009-05-12 14:55
Haha jo "Leaved" var ju j-vligt pinsamt.. Hahaha! Aja, life goes on.

Mindkeeper? Varför är det nödrimmat? Jag säger typ "Yeah efter var tredje mening när jag pratar Brittiska (omedvetet asså). Då menar jag inte "Yeah" som i "OH YEAH" utan mer som i "Yeah?". hahaha palla utveckla! Tack för att ni kommenterade iaf

2009-05-12 22:59
ex: "för alla zuttare, och alla tunga bre" - låter ändå jävligt nödrimmat, även om man brukar använda "bre" i sitt talspråk, av en anledning att det känns som om man sätter dit det för att rimma halvdant på en skum betoning.

vet inte hur de e skrivet av olika anledningar, orkar inte kolla igenom men hoppas u getzz it.

peaceeeeeeeeEErewfe