I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Prismah - Ett öga för ett öga

Vår Hiphop - Lyricism

2009-04-02 23:40

Prismah - Ett öga för ett öga

Sho, var ett tag sen jag skrev något sist. Så jag tänkte att jag kan ge det ett försök till :) och skramlade ihop en text och tänkte höra vad ni tycker och så vore det najs med lite konstruktiv kritik, så jag vet vad jag kan förbättra osv :)

Ett öga för ett öga det gör hela världen blind
tand för tand är... det som gör samhället så smaklöst
helt bortom verkligheten, och man fattar ingenting
med en nedsatt syn.. så vinklar vi vår vardag
ensamheten är den enda sanningen som vi har kvar
helt bortom denna värld som vi lever i
stannar jag och kommer vara här ett tag
för jag söker nya grepp och kommer leta efter svaret,
men blir buttad över kanten, och då tappar jag taget,
Vinden den vänder och i båten vi ror,
men hoppet bleknar och man tappar lätt sin tro,
jag börjar trötta på det här samt att fortsätta fly,
Vi ger dom ena fingret men då slukar dom hela näven,
jag fortsätter undra vart fan leder denna vägen,
jag känner inget bättre men vi är på väg utför,
för Ingen slutför vad dom just påbörjat,

Lyssna först, snacka skit efter ;)

2009-04-03 09:50
UPP! vore nice ifall ngn iaf skrev någon typ av respons :)

2009-04-03 10:04
Tjo. Jorå - en riktigt fet text . jag hängde värkligen med i hängandet också
Med ett jävla bra beat. skulle jag kunna rappa till den där ;) men då blir det förfan baita haha ;) . Nae men mannen , jag diggade inkluvsiv allt förutom raden " Tand för tand är
........ det som gör samhället så smaklöst "

Jag menar. en tand gör ju inget med smaken att göra. det e näsan och tungan ,
tillexempel . äter du soppa utan tunga . och håller för näsan. lär de ju knappt smaka ett Piss
har du tappat alla tänderna men har kvar tungan och näsan . så smakar de ju

haha. du fattar vad ja menar va? ;) Men i helhet så var texten jävligt najs ;) keep on
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2009-04-03 10:09
Syntexxor P16, HAHA här blir man dissad också :) har ett sjukt beat till denna som det flyter råbra in på osv :) Jo jag fattar vad du menar men jag blev så inne i uttrycket "öga för öga, tand för tand" :) ska tänka på det till nästa gång :) Men Tack för kritiken :) PEACE

2009-04-03 10:25
prishmah : HAHA. nae jag tänkte inte dissa. men när ja läste skitet efter.
blev det förfan en diss haha xD , njae egentligen behöver du inte ändra något. tyckte de bara lät helt kefft - själv hade jag vill höra något annat efter tand för tand - och inte smaklöst:P , tillexempel . Tand för tand gör så att jag förlorar mitt intresse för att
leva i detta samhället. Eller vafan. bara något annat en smaklöst. den förstörde liksom. ^^
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2009-04-03 10:27
jag är inte så jävla hiiigh på att skriva texter på svenska..men jag hade iallafall uppskattat
Om det var något annat en smaklöst :D jag stör mig bara helt änkelt xD

2009-04-03 10:49
Syntexxor P16, det är helt okej :) Jag tackar för din kritik och jag tar åt mig av vad du säger :D

2009-04-03 13:17
Någon som har något annat att påpeka?! :D upp!

2009-04-03 15:22
Ser rätt bra ut men tycker du har lagt rimmen lite konstigt . brukar vara vanligtvis att rimmen är efter varandra men annars tkr jag att det är en bra text ! Keep it up ;) (Y)
054 - KARLSTAD <3

2009-04-03 16:27
_oRRE, Tackaaaar jo jag kanske har lagt rimmbyggnaden lite konstigt :) Men det funkar helt klart när man kör på det, men tack för kritikzzz :)

2009-04-03 22:47
Upp ge han mer kommentarer ? ;)
054 - KARLSTAD <3

2009-04-04 13:08
har gjort en remake på denna text

http://www.whoa.nu/forum/var-hiphop/lyricism/651631/1.aspx