TjippY - Domedagsönskan
En text jag börja på igår och skrev klart idag. :) Kommentarer please!
Jag vandrar fram och undrar för mig själv var fan jag hamnat En överfylld soptunna, där hade ni mitt liv sammanfattat Sanningen svider inte – den är ett frätande köttsår Jag är en pessimist, och jag var säkert född så Hatar hela jävla världen, att vakna är en ansträngning Och tanken på en helt ny dag gör mig bara kallsvettig Undrar i mitt stilla sinne vad jag har att leva för Men tänker inte ta livet av mig, jag är redan död Jag har redan hört att allting kommer att fixa sig Men jag har kommit fram till att livet smakar fiskgratäng Sätter mig på marken med penna, bläckflaska, papper Skriver ner allt jag tänkt på denna becksvarta natten Livet är en dans på rosor, jag bara snubblar fram Allt är hopplöst, fuck allting, jag tänker knulla allt Med säckiga, fläckiga, äckliga kläder börjar jag resa mig Och så beger jag mig ut i en värld som bara nekar mig
Likgiltigt raglar jag igenom varenda dags ångest Mörka åskmoln förföljer mig som några jävla dragplåster Folks leenden är stela, som dansarna i en danstävling Och jag sitter å tänker att den här världen är halvfärdig Är det bara jag som ser det? Hur vår jord faktiskt lever? Den här världen är som raka motsatsen till feber Jag accepterar det, trots att det inte känns bra Så ilsket stöter jag bort oönskat sällskap Jag trivs bra bland alla busar som alltid är påtända Och dina tjuriga blickar kommer aldrig påverka Jag låter inte en jävel störa min kära promenad Medans jag går önskar jag om en jävla domedag För vi lever alla i en värld som bara hatar en Som inte skulle sakna en, som gärna skulle skada en Så varför ens oroa sig för det jävla miljöhotet När vi tycker det är viktigare hur det blir efter frisörstolen
Jag hatar alla. Ni kan kalla det för kollektiv bestraffning.
|