Ch1ll - Tågterapi
i kavaj på centralen i sveriges regnigaste stad bland människor, trängsel, stress och hat ser några gubbar som glor på mina putsade skor i ena handen en penna, i den andra en underbar ros som höjer ögon och blickar när jag köper en dricka tillbaks till terminalen, börjar söka en sittplats hittar en intill en stressad mamma med kassar börjar sippa på mitt kaffe och jag fastnar i tankar: tänker på allt det jag egentligen vill säga till dig tänker på oss och smset du mailade mig det kanske kunde varit värre, men känslan beskrivs bäst som att tappa känseln i hjärtat..och jag vet att det finns tusen andra men att försöka sluta tänka på dig, kan liknas vid att försöka sluta andas.. tiden går, slutligen rullar det sakta in ett slitet tåg ..ska man hoppa ut framför, eller kliva på? men jag har för stor respekt för människovärdet för att vara självmordsbelägen.. har lärt mig att det aldrig kommer något nästa tåg så det är väll säkrast att gå på detta då.. jag lämnar mitt kaffe och vänder på klacken stegar bortåt, känner skuldkänslor bränna i nacken men åt helvete med "borta bra men hemma är bäst" jag lägger mina sista slantar på en enkelbiljett tackar för mig och vandrar ut på perrongen böjer mig, lägger min ros på den kalla betongen någon ställer frågan "vart bär det åt?" - ingen aning, det kvittar sålänge det är härifrån.. --------------------------------------------------------------------- Skriver av mig för stunden; Om man aldrig är nere kan man aldrig uppskatta glädje.
Bra skrivet
Lasha - Poesi direkt ifrån själen!
"smset du mailade mig" - Dålig formulering, känns nödigt. Sen heter det självmordsbeNägen. Annars var det väl okej.
Tungt där mannen, me like
har lärt mig att det aldrig kommer något nästa tåg så det är väll säkrast att gå på detta då.. jag lämnar mitt kaffe och vänder på klacken stegar bortåt, känner skuldkänslor bränna i nacken Me like man.
http://www.myspace.com/metra186 http://www.youtube.com/watch?v=MdNx9stqXLA
tiden går, slutligen rullar det sakta in ett slitet tåg ..ska man hoppa ut framför, eller kliva på? men åt helvete med "borta bra men hemma är bäst" jag lägger mina sista slantar på en enkelbiljett någon ställer frågan "vart bär det åt?" - ingen aning, det kvittar sålänge det är härifrån riktigt skona rader med innehall som saeger nagot o ligger bra i munnen.
''och jag vet att det finns tusen andra men att försöka sluta tänka på dig, kan liknas vid att försöka sluta andas.. '' Töngt!
Om sanningen ska fram, så ljuger jag.
fett skrivet... more like this!någon ställer frågan "vart bär det åt?" - ingen aning, det kvittar sålänge det är härifrån..
Bruckafucker!
Väldigt najs gjort som vanligt
Ch1ll !!
Favvo rad :
tiden går, slutligen rullar det sakta in ett slitet tåg ..ska man hoppa ut framför, eller kliva på?
"Being an Independent artist is like being an ugly dude with a huge dick... If I could just get these bitches to look, they'd be hooked!" - Dirtbag
ovanligt många rader och rim känns nödiga.. men slutet är rätt fett. bra tanke.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Jag gillade raderna Phaze-One tog ut, fast hela texten var helt klart grym - nog det bästa jag har sett dig skriva (även om man inte kan jämföra sånt här med skryt)... tungt rakt igenom, finns inget mer att skriva. MVG
Oringatality-Battles brooooooooooooooooor! http://www.whoa.nu/forum/svensk-hiphop/battles/716525/1.aspx
Grymt bra skrivet, sköna rim och bra text i sin helhet!
Musik är bra om man dunkar den lika högt som kungafamiljens tak....
riktigt vackert. Blev typ rörd :'(
Blunted in stockholm
ser några gubbar som glor på mina putsade skor i ena handen en penna, i den andra en underbar ros som höjer ögon och blickar när jag köper en dricka tillbaks till terminalen, börjar söka en sittplats -snyggt!tiden går, slutligen rullar det sakta in ett slitet tåg ..ska man hoppa ut framför, eller kliva på? tackar för mig och vandrar ut på perrongen böjer mig, lägger min ros på den kalla betongen någon ställer frågan "vart bär det åt?" - ingen aning, det kvittar sålänge det är härifrån.. -Grymt bra avslut riktigt bra text:) pz!
(\_/) (O.o) (> <)
Sjukt bra, fick mig att tänka på Organism12 - på din grind ingen rad som var bättre än den andra, helheten som var bra.
En kantstött pelare som inte pallar trycket Har tankar om nåt större skiter i vad alla tycker
det ser nice ut. gillade människovärden/självmordsbenägen-raderna.
twitter.com/miwano myspace.com/miwano Miwano - Expect me to...
Det är rätt så bra. Temat är fett, fanns ingen del i texten som jag gillade "speciellt" mycket dock. Några dålig formuleringar etcetera, men i det stora hela är texten mer än duglig.
i kavaj på centralen i sveriges regnigaste stad bland människor, trängsel, stress och hat ser några gubbar som glor på mina putsade skor i ena handen en penna, i den andra en underbar ros - rimmet på första två inte helt cleant, men rätt schysst. underbar ros låter aningen ditsatt. i övrigt bra uppmålat så läsaren får sig ett första intryck av textens innehåll. som höjer ögon och blickar när jag köper en dricka tillbaks till terminalen, börjar söka en sittplats hittar en intill en stressad mamma med kassar börjar sippa på mitt kaffe och jag fastnar i tankar: - du kunde nog skippat ögon och blickar, känns krystat. ögonbryn och blickar kan höjas, inte ögon :) annars riktigt cleana rader, återigen ger det bra bilder i huvudet. tänker på allt det jag egentligen vill säga till dig tänker på oss och smset du mailade mig det kanske kunde varit värre, men känslan beskrivs bäst som att tappa känseln i hjärtat.. - helt okej. vore väl bättre med texten/brevet/nånting än sms dock. rimmet på två sista raderna aningen tveksamt, inte jätteviktigt dock med tanke på innehållet i raderna. och jag vet att det finns tusen andra men att försöka sluta tänka på dig, kan liknas vid att försöka sluta andas.. - enkel men snygg liknelse, kan relatera. tiden går, slutligen rullar det sakta in ett slitet tåg ..ska man hoppa ut framför, eller kliva på? men jag har för stor respekt för människovärdet för att vara självmordsbelägen.. - snygg andra rad! får en att haja till. diggar rimmet, jag förstår att du väldigt gärna ville ha med det rimmet och då är det (av egen erfarenhet) lätt att det blir krystat, men det tycker jag inte att det blev. du hade dock kunnat skriva "för att någonsin kunna vara självmordsbenägen" för att få bättre flow på sista raden. har lärt mig att det aldrig kommer något nästa tåg så det är väll säkrast att gå på detta då.. jag lämnar mitt kaffe och vänder på klacken stegar bortåt, känner skuldkänslor bränna i nacken - något svag andra rad, inte speciellt krystat men det är mest en känsla. i övrigt bra skrivet och rätt obesvärade rim. men åt helvete med "borta bra men hemma är bäst" jag lägger mina sista slantar på en enkelbiljett tackar för mig och vandrar ut på perrongen böjer mig, lägger min ros på den kalla betongen - synd att du var tvungen att lägga till "är" på ordspråket, annars snyggt rimmat. 3 och 4:e är snyggt uppmålade. någon ställer frågan "vart bär det åt?" - ingen aning, det kvittar sålänge det är härifrån.. - riktigt bra avslut, det knyter verkligen ihop säcken! Det märks verkligen att du utvecklats under den tid jag från och till läst texter av dig. nu gäller det att ta nästa steg, och verkligen behärska att skriva de där blaow-raderna med snygga rim. tror inte du har särskilt långt kvar, just keep on writin man! /Ranch
tankefoda.wordpress.com 365citat.wordpress.com
Riktigt bra det här!
Sötnosarna Represent! "Klart att hiphopen dör ut när alla sitter och hatar" - Fronda
sköna metaforer rakt igenom! nice!
Vilka metaforer? Jag ser då inga.
Vilka metaforer? Jag ser då inga. Är du dum i huvudet på allvar?
Så jävla bra skriven !
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Riktigt bra får jag lov att säga.
Rikkktigt ruggig text, vrål bra!
Jag är torevi även Miztah T// Jag rockar lika hårt som en gibson flyin V//
Mycket bra skrivet
One puff, Two Puffs i know Teraq goin' nuts som vanligt
Med biggie och pac phat flowar med Bob Marley
Myspace: In memory of teraq
Vilka metaforer? Jag ser då inga. - hahahaha, är du helt bakom eller?
fett ch1ll ! :)
www.znapmusic.com/jungsub - checka!
Alla Lyfter på kepsen! Riktigt roligt att få läsa era kommentarer.NuMessiah jag håller helt med både dig och ranch såhär i efterhand om sms-raden, borde kollat igenom texten en gång till. skrev rakt av kan man säga. har fixat till den nu.ranch tack som fan för den alltså! kul att få så mkt bra kritik, speciellt med tanke på att det kommer från någon som verkligen vet vad han pratar om :)