Digerdöden- R.I.P. gammelmormor
den 23/12-08 dog min Gammel mormor i bröstcancer och hennes begravning var i torsdags (15/1-09) efter bergravningen fick jag lust att skriva en text i hennes ära så här är den vissa saker rimmar inte så det är ett ofärdigt projekt så men säg vad ni tycker :)
Varje kväll kom gammelmormor till mitt rum för att släcka lyset en liten stund men en dag så släckte hon inte mer för hennes hjärta orkade inte med hon hade sjukdommar som inte var Bra som förstörde hennes vardag även fast hon kunde gå på stan kände hon att hon inte mådde bra hon dog på ett sjukhus hennes rum var fylld med mjukdjur och blommor som hon fick av nära och kära när hennes enda vilja var att vi skulle vara nära varje dag men sen kom den dan när det tragiska hände när gammelmormor inte var kvar på samma ställe hon var i änglarnas stad vi grät i nätter och dar tills vi insåg att hon inte var kvar hon var den som fick våran släkt glad fast nu är ju hon i änglarnas stad men rappar om detta för att ni ska förstå hon levde i 87 långa år i hemmet där hon låg och tänkte på hur det skulle bli när hon tar sitt pick och pack till änglanars stad där sitter hon med Gammlel morfar idag diskuterar om änglarnas stad ditt alla kommer komma en vacker dag kanske som denna med fötterna i sanden heta sommarkvällar men jag tror att jag kommer träffa henne en dag utan sorgen i ögat jag kommer vara jätte glad för då är ju jag i änglarnas stad med henne vid min sida utan gråten i halsen den dan jag såg dig ligga på sjukhus sängen fick mig att börja tänka på ängen där jag kollade på sjärnhimlen det var då jag såg änglarnas stad från första stunden visste jag att du hade det bra för jag såg hur du log och skratta för du var ju med din mamma och pappa och din dotter var med för hon försvann innan dig ha det bra tills vi ses igen i himelen...
(Inlägget ändrat av spades_joola 2009-01-18 11:08:07)
Varje dag är framtidens historia.
|