Qruu - 56/100
Storslagna teorier produceras på löpande band Något måste stämma Man har hört att de sant...
Varje expert är så normativ Säger vart vi ska, och hur vi ska komma dit Alla har sin egen uppfattning Och politik har blivit smutskastning Kultur har blivit modevågor Du blir känd om du är obegåvad Man gör vad man kan, men... Det är svårt att diskutera Med produkter på löpande bandet Huh.. Det är nog ingen hemlighet Huvudsaken är att det förser oss med förgänglighet Snart träder än en gång en ny trend i kraft Var beredd, var kall Vindarna vänder snabbt Jag vänder på klacken, som inte finns på mina slitna sneakers Som i sin tur garanterat inte ligger i tiden Sitter i bilen och lyssnar på tidlös musik Tidlöst för mig, alltså en bit av mitt liv Så många svar på frågan: vem e jag? Så många frågetecken som jag helst av allt vill lämna kvar Vadå vem jag e... En som ser meningslöshet I tankar på en universell själviskhet Och inte orkar diskutera nåt absurt i all oändlighet Han som ni inte känner, han som inte känner er Som väljer så konstigt bland vardagens drömmar Storslagna teorier, ja... Men snart är de glömda.
Hälsningar från Finland: www.johankvarnstrom.com
|