7 års Olycka - Lärt mig leva med det
Har nu försökt fixa fram texten till låten "Lärt mig leva med det" eftersom den inte finns nånstans på nätet. här är låten:Här är mitt försök att lyssna in texten: Steel: Jag tänker nu börja där allt blev skit alltid var det nånting Med vänner som gick och försvann till slut för att jag va så långsint Men Jag såg till att jag ville leva på en egen hand Jag blev en man som tänkte på annat endast vrede fanns Har lärt mig leva med allt har lärt mig leva med den kännedom Att jag hade haft en depression som inga vänner förstod Hittade vägen med tiden att leva utan ångest nu förtiden lever jag vuxenliv och jag orkar inte bry mig om det Jag hatar att det kommer med min flicka i mitt sällskap Har lärt mig att kärlek inte behövs för att livet ska kännas bra Självklart vänskap, för att stötta mig tills den dag Jag är helt förstörd och inte har nå livsursäkter kvar Har lärt mig tänka klart har lärt mig acceptera allt som hänt Att jag var en bekymrad person togs som nonsens Det var länge sen men nu vet jag att tårar kan inte lösa nåt Vill leva livet hela tiden så mitt liv inte slösas bort Refr: När filmen har stoppats i livet som är din egen film Du chockas så att tiden har nåt din egen spegelbild Olycka som sätter sig på ditt anlete Sju års olycka, för vi har lärt oss leva med det Acke: Är varken fast eller bestämd lever i kontrast med mig själv Till och med känt mig fattig fast jag aldrig haft det dåligt ställt Försöker nu få hjälp mina problem har blitt till en vanesak Vill ha det bra men lever i en inbillad galenskap Lärt mig livet går upp och ner vissa dagar är sämre En dag kan va himmelriket andra dagen skärselden Jag erkänner allt jag fått utav det här Har lärt mig leva med mig själv och stått ut med den jag är Har lärt mig det finns nya sätt att drömma undan skammen Utan att dra huvet genom en ögla sparka undan pallen Eller punda sönder skallen för det kan man aldrig vinna Har lärt så länge man lever försöker vara allmänbildad Och jag var kär i en kvinna men hon lämna mig mot min vilja Dom här dagarna är mina, så snälla lämna mina timmar Vikten krossa allt som inte läkte, det som är problemet Den här känslan sitter nu kvar men jag har lärt mig leva med det ni får gärna hjälpa mig att hitta rätt text för vissa delar är sjukt svåra att höra. (Inlägget ändrat av Mabande 2008-12-22 09:56:34)
"Wannabe? Toughguy? Want a piece of me? Here, take both of my legs and walk home peacefully"