App - Läkaren
Något som skulle göras men aldrig blev av. Fri tolkning av Peter, #7 ifrån Järnbörd.
Vad jag gjort? Det är inget märkvärdigt jag är mer rättfärdig än alla andra här en man av karaktär, aldrig gjort en fluga förnär bara registerat när sjuka förtärts en högt uppsatt läkare med handlingsfrihet vars största aktivivet är passivitet har hört en dam med svald tunga utstöta en rad stumma läten av hysteri, medans jag blundat bakom betraktarens ögon i väntan på bastrummans ändelse av en symfoni, Har sett cancerpatienter skaka i dödskamp och försöka larma assistenten med trasiga röstband, har sett min egen fru slinta med kniven och döda sig själv en famlande gnista av livet där endast glöden är tänd släckas ut av en ökande mängd ösande regn har sett en leende kvinna förvandlas till ett våldtäcktsoffer har sett flickor med bedjande blickar dölja märkena från sin pojkväns smockor greppa broräcken med stelnande fingrar under sina ångestchocker istället för att orka leva och minnas förvandla sig till krocktestdockor för även om jag är begåvad med den kliniska blicken och visste vad som skulle göras direkt när en kille stapplande försökte söka på hjälp efter att han fått en kniv i halspulsådern stog jag kvar och stirrade utan att röra en lem fast i en transkänsla, drogad av alla liter som rinner han hamnade på en brits hos patologen, men nu lider han inte, hans tid var ju inne och det var inte nåns fel en förfärlig fascination för förgåelse att bortse från NEJ NU RÄCKER DET kan ni sluta blänga och glo och istället berätta vad ni själva har gjort?
"Jag var också rap när jag var fjorton år man."
|