Qruu - 50/100
Nu får det va nog, någon går med pistol Till sin skola och utför de råaste mord Nån förlorar sitt barn, en dotter en bror Och gråter en flod när de gråter ut blod Jag undrar, om ens någon förstod Och om inte, så säg mig hur råder vi bot Ska det va enkelt så finns det inte någon metod (nej) För svaret är svårt nu när frågan är stor Jag försöker nu bidra med några små ord För det här inte något jag kan låta bero En vers av sorg för de våra som dog Inklusive mördarna, trots dådet de gjort Kraft till föräldrarna som plågas med hot Antar att ni inte ens får sova i ro Jag sitter och ber, men står för mitt ord För som jag sade nu får det va nog
Vi stöder varann för att finna hoppet Må vi ha bevittnat det sista skottet Många har brytt sig, en tapper insats Nu sprider vi värme i kalla Finland
En skolpsykolog på femhundra elever Så undrar man över hur unga beter sig Hela generationer är bundna vid teven Se hur det går när inte vuxna är med dem Försvunna i spelen, har fastnat i nätet Verkligheten, nåt som aldrig är med dem Ingens fel, men ett gemensamt problem Vi bara tror att vi vet hur det verkligen e För få tar sitt ansvar, mobbning på allvar För få som vill prata får komma på samtal Om allt rullar på, vem ska bli den sista Allt för unga oskyldiga människan i kista Nån går in i skolan och skjuter till slut Hur finner jag orden, så sjukt, de så sjukt Kan inte förstå hur vi har hamnat dit Men försöker ta och sprida lite harmoni
Vi stöder varann för att finna hoppet Må vi ha bevittnat det sista skottet Många har brytt sig, en tapper insats Nu sprider vi värme i kalla Finland
Hälsningar från Finland: www.johankvarnstrom.com
|