Artonårig ambivalens.. /ranch
dagen kom tillslut, i november blev jag arton år och som vanligt frågar man sig själv vart man står är man en mönsterelev som aldrig drar på sig klagomål eller frågar ens föräldrar vad det blivit av deras son
inte kommit så långt att jag känner mig mogen men sitter inte heller och vrider och vänder i stolen vill inte fastna i samma harva som alla andra leva och knega för att bränna pengar på krogen.. men inte heller sakna min fria ungdom när jag blir äldre och berättar historier... fast i ett mellanläge, känns som om jag sitter fast som en gammal bitter man i en tonårings kropp lillgammal ibland, samtidigt ung och godtrogen kan inte bestämma mig om jag ska slå upp ambivalent i ordboken
så jag fångar mina tankar, klär dom i ord och exponerar allt det där som du vägrar att tro men framförallt för att intala mig själv att jag kan vara mig själv om så bara för en kväll...
vet långt ifrån allt, men delar med mig av det jag vet även om avstånden mellan oss blivit till en evighet svårt att nå fram till folk mellan nakenchockar och youtube och dumburkens meningslöst oändliga utbud
arton år gammal, låt mig bara få stanna och se över faktumet, livet, jag bara råkade hamna i oavsett vad har jag påbörjat resan mot vuxenliv och vad det än ska innefatta lär det hända successivt
tankefoda.wordpress.com 365citat.wordpress.com
|