Man gjorde sitt bästa, men räckte inte till.
Hur vet ni allt! ni som ser på när vi andra går\\ i vilket spår vi står i, all skit folk får\\ får inget att bry sig om, och lever inte för nån\\ torkar tårar för dårar, men vi har passerat vår rond\\ när vi går runt nästa hörn o vill ha nya tankar om livet &-\\ folk lider bland svarta rosor för dom som hittade ljuset\\ dimman återvänder till huset, där de föralltid! botat ruset\\ hedern stoppas ner, o den kalla värmen får dig frusen\\\\ så du tänder tusen ljus för varje hus i stan, i akt om en fredsplan\\ försöker ta dig ur land, men sverige håller dig kvar\\ vill ha ett bra svar, men ingen håller din hand\\ vill se himmel jord, men varenda individ mäts i vikt med sand\\ i en fjäll me en skinande fjord, vi ska stå stolt ensam kvar\\ lovar att vi alltid stå till svars, med gud som vår tsar\\ predikar med ett tio-tal rader på en ädel-sten\\ klättrar för fri vilja, ber dom kasta dopet och bli ren\\
chorus Hur vet ni allt! vad som sker när vi andra går\\ Känslor som uppstår när en familj är på fall\\ din hand är, fast i mina band i trädets mall\\ en vis man där allt är en meningsfull rad\\
Såg en frakturerad stig i en värld jag byggt själv\\ orörligt stampa folk ner dig då de ryckte i din själ\\ så undertryckte man varannan person istället\\ misstyckte på fel sätt och klandra i hög ton kapellet\\ belägrad på en äng med lavendel fint som ametist\\ men visst svider det när man blir dissad av sin baptist\\ men utav vilken list och den risk man tar när man ska vinna\\ man vill bara ta hela systemet o låta hela framtiden brinna\\ trots livet.. fann vi endå hopp att styrka sin själ\\ med misär och en fucked up värld\\ begär inte ett skit längre, mina händer är tomma\\ du skulle hjälpa mig men blev klippt av fördommar\\ tagen på bar gärning av falskhet som råder inom er\\ så uppblåsta då ni aldrig ser, vem som alltid ger!!\\ ni tar o låter andra stå kvar, på mina knän ja ber\\ håller korset över huvudet o filosoferar om otrohet\\ man är själv på berget och framstår som en profet\\ men tacka ingen för allt skit du fått ta del av\\ inget av det va bra..ville vart lycklig varje dag\\ kan inget gå som det ska.. gå bra, men ni vilar i frid\\ tills min frid ska få vilas ut, tror det kommer i tid\\ lider när man saknar varma skor, saknar friden\ snön faller ner.. men de blir aldrig bättre tider\\
I raise my head to the sky and hold my back up straight\\ My fucking pride is something i said, you can't take away\\ //Vilda Västern
|