Neobica - Mallar och Ramar
Min uppfattningsförmåga sitter fast Det känns riktigt falskt att döma andra Utifrån mitt livs mall, tänk så skulle alla följa samma Då skulle jag ses som en lat jävel Slarvig jävel, med massa andra brister Som jag skulle försöka dölja halvdant Jag inser själv att denna smörja skrattar Åt min såkallade självbild Världslig som jag försöker vara Döms alla av min själ eller åtminstonde misstänks skäligt Men jag inser att den samhällsenliga bilden av cancerknölar Som utgår ifrån vilka som kostar pengar Den såkallade samhällsbördan Alltfrån förtidspensionärer till arbetslösa Frågan är vilken ram man ska se till då? Vilket hat man ska ge sig på Vad som är rätt och vad som är fel Gråskala är lätt att hitta bakom förtret Det finns bara två saker jag kan finna Värda att fördöma, Trångsynthet och ignorans De som följer en jävla mall, en karta till ingenstans Fast i ett föråldrat perspektiv Och bara införskaffar självdistans vid extrapris
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
|