I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Din Lyricist - Vintertavla (dikt)

Vår Hiphop - Lyricism

2008-11-07 16:31

Din Lyricist - Vintertavla (dikt)

På andra sidan fönstret finns skuggträd...
duggregn som blir till is du kan spegla dig i
svartmålad sky den tid av året
de vita molnen belys av månen
i bakgrunden av de klocktorn
som förgyller stadshuset

Jag vill bara ta mig dit
för att dra stripor i frosten
över plåten med naglarna
för det är känslan av vinterkvällar
när jag sitter ensam...
men nu ägnar jag de sista timmarna
åt att skriva texter i kondensen med fingrarna
---

Når texten fram?
// DL

Skrivandet är känslornas vädringsprocess. Hjärnan mot hjärtat i ett tävlingsmoment

2008-11-07 23:52
du får väll till en vinterkänsla till viss del, men jag har sett mkt bättre av dig.

2008-11-08 15:57
hmm, möjligt att du sätt annorlunda texter med avancerade rim osv. Men det här handlar inte om teknik o rim utan ren känsla.
Skrivandet är känslornas vädringsprocess. Hjärnan mot hjärtat i ett tävlingsmoment

2008-11-08 16:15
självklart handlar inte detta om rim, jag är ung men inte född igår.. ;)

menade att jag har läst texter med dig som har mer känsla i sig, enligt mig iallafall.

2008-11-08 16:17
ok cool

2008-11-08 17:44
Det där med att måla med fingrarna var snyggt, och duggregnsraden var cool, känslan är okej, men jag tycker att textens struktur med rim och så är uppbyggt lite konstigt, blir hackigt att läsa.
Det var en gång en rappare som ville vara som alla andra, och plötsligt var han unik.

2008-11-08 17:53
nja.. texten nådde inte riktigt fram till mig.. orkar inte va konstruktiv nu..
"Tried to freeze time that's why I iced the face of my watch" - AZ

2008-11-08 21:27
Jag tycker att den är riktigt 'mysig' om man kan uttrycka sig så. När jag läser den så får jag lust att dra filten tätare om axlarna och sippa på ett glas rött.
Förutom den där sköna känslan man får så gillar jag faktiskt hela verket och kan nog inte bestämma mig för någon favoritdel.

Så, ffs. JA det är känsla i den.

2008-11-09 13:14
Tack natta!
Syns nästa helg...

2008-11-10 18:37
upp1
Producent

2008-11-11 18:08
Duggregns-raden var nice, och grejen med att skriva med fingrarna var helnice!

Men känslan var som andra påstår inte på den nivå du brukar få till den på. Men den fanns där i bakgrunden :)

Bra dikt.
When Life Gives You Lemons You Paint That Shit Gold

2008-11-20 21:07
tack joto!

2008-11-21 16:20
Har inte sett denna förräns nu! Diggade den, lite kort bara...

På andra sidan fönstret finns skuggträd...
duggregn som blir till is du kan spegla dig i

- fett!
Livets vägar kan föra dig vart som helst...