Neobica & Nattkrig - Som ormar i paradiset Ni vet nog inte vemfan jag är menFör tre år sen skulle jag säga nästan helt säkertAtt man blir vad man förtjänar i världenOch mitt öde var att bli nästintill världbästMen sanningen är att man blir vad man läserSer, hör och känner på vägen mot sin verklighetJag skulle använda mig av min tillvaro för att definiera andrasSkulle skratta åt alla som försökte efterleva annatMin tavla av världen skulle vara hoppfull och trendigDär oönskvärda egenskaper skulle vara en kopp full av beskt giftInga kedjor höll någon fångenIngenting var av en slumpDär samma brister återkommerDen som talar var kungoch den som teg var bara dumMan kunna säga att jag var naivFast i en fälla gillrad av mitt vanliga livMen vad skiljer dig från din granne?Vad driver dig till att begå en handling?Som kanske är destruktiv, förstår du kanske?Att nån rånar banker.....Allt är erfarenhet eller empatiDu är inte bättre än andraBara för du är instängd i ett palatsOch någon annan ett ställe där det regnar in......Det är knas i paradiset..du klarar inte av att det är jag som skinerFör det sticker i ögonen att din himmel mulnaroch solen flyttat hem hos mig, här kommer inga skurarVi växer, regnet gjorde gottvi blommar ut, och bara himlen begränsar den här blommans måttSå kalla oss ogräs, försök att rensa bort ossifrån din rena trädgård, vi kommer igen på en gångoch förstör din fina världsbilddär du ser dig som finare än mig, men där du egentligen är blindoch nu är du inte lika tuff som du snackarskulle antagligen kvävts av den luften vi andaszutten ska blandas, du tittar ovanifrånvägrar förstå hur vi mår, hur vi plåstrar om såren vi fårså du skickar sneda blickar nedåtriktatmen vi bara ler och nickar.. någon pekar fingeroch det är knappt att man tror det är santni som lever som att egoism är roten ur alltoch rättfärdigar handlingar efter detnär ni har den rättfärdiges sanning jämte erförlåt mig gud, dom vet inte vad fan dom sysslar medjag tänker aldrig ryckas med deras kalla hycklandeoch snedvridna tjat om fria val, när dom aldrig ens varit i närheten av den här sidan stanså kom ihåg, för jag tror ni har glömtpå samma jord har vi fötts och blodet röttär det knaset i ditt paradis att du märke detatt inte en enda liten pusselbit passar in i din klara bild av din verklighet?stackare