Qruu - 44/100
Kryper till korset, för pengarna är ju slut Så spikar jag upp mig för att få känna mig som en gud Se på mig nu där jag hänger, tror ni att jag vill ner Vilket imperium som föds ur ofrivillig askes Jag leker med livet, verkligheten och språket Världen är full av dårar De flesta accepterade, normala och vanliga Aningen galet va? Ignoransen är en förbannad välsignelse Ingen bryr sig, men vem av dem vandrar mot himmelen TV-bordet är altare, o heliga parodi Härliga låtsasvärld, ett upphov till anomi Luften är full med villfarelser, förutfattade meningar Fördomar, hat, i det är vi alla så eniga Så på korset dör man för att påså vis förlåta andra Inte för att man blöder, bara för att det är svårt att andas Låt folk handla som dom vill, javisst jag stiger åt sidan De sticker kniven i sidan, det svider, jag flinar Smilar och grinar äckligt med spott i munnen På korset blir jag torr i munnen, finns för gott i stunden Vissa hoppas på under, det hoppar jag nu över Du låtsas som att det regnar, jag låtsas som att jag blöder
Hälsningar från Finland: www.johankvarnstrom.com
|