Qruu - 42/100
Våra laptoppar öppna, hjärnorna stängda Båda två instängda, varsin värld för oss själva Det kallas fritid, jag säger hellre dödtid Kunde istället gått och lagt oss i förtid, men vad gör vi… Växlar mellan arbete och apati Samvetet mår alltid skit, man borde så mycket Då är orden min flyktväg Ett nytt skäl att lägga på ännu en till byggsten Se palatset ta form av ett hjärta i trygghet Ett hjärta av sten blir till andlighet För vanligtvis säger vi att vi borde prata… Men aldrig mer. Datorn står på igen och drar ström Nu måste jag fly jämt annars är drömmarna lögn Ja, jag vet att jag sitter på fel plats Se på vår levnad så jag vet vad jag menar Flyktvägen är fri, jag springer dit igen Blir mig själv med skrivelser om livets mer hektiska aspekter Tekniska manicker bestrålar våra kroppar Men flyktvägens dikters utstrålningar kan krossa Våra laptoppar är öppna, just då får jag afasi Just då bara apati, bortsett från att dikten är ganska fri Allt man vill är koppla av efter dagen Man har skrivit och frågat och vill kolla vad någon har svarat på saken Eller man skriver rader på rader, som jag i natten Tar mig framåt, känner mig fast i det materiella För allt jag vill säga om känslor görs nu vid skärmen Där dödar jag versen, glöder allt värre Och när jag då väl beskriver nånting evigt Så är det ändå inte elektroniken som är själslig
Hälsningar från Finland: www.johankvarnstrom.com
|