Vinterisen runt hjärtat
(När vinterisen runt hjärtat och ens förflutnas mörka gångar lättat…)
När man har fastnat i mörkret och bara kan skratta i drömmen när man bara… andas i sömnen när man … försöker samla sitt pussel som man kan kalla för djungel eller sitt liv…
Denna är för alla gånger som… man har kämpat i motvind läst ord i din blogg, som har fått en att längta sig ordblind försökt tänka sig storsint och när tårar från ditt hjärta regnat mot mitt…
Nu har de förflutna som jagat mig, skadat mig försakat mig ,fått mig att sakna dig, …lagat mig
Kärlek förbinder, själen och sinnen För nu, är det bara glädje som finns här Nu… är det vägen till himlen
ingen känner mig bättre än du
Det känns sjukt… Den 20e september, en vändpunkt Nu vilar mitt hjärta i dina händer igen Och de känns som att det har hittat hem nu
Och stanna hos mig, här finns de värme för vintern (Här finns de en som kan stava ditt namn i stjärnorna och få dom att lägga sig som ett täcke i himlen )
Vi är andra personer nu, jag är inte lika kall som förrut
Så jag stickar dig en tröja, gjord av värmande ord För när livet fryser ut dig ska jag vänta vid din port Skänka dig mitt mod, och sedan ge dig min hud För jag vill se mig i dig, vill se dig le som förrut….
Jag är lycklig nu, för det finns inget bättre än: När vinterisen runt hjärtat och ens förflutnas mörka gångar lättat…
Livets vägar kan föra dig vart som helst...
|