Ett sjok om fyllans glada dagar! Fyllesvin - fyllesvin - alla asen i doktrin/Går i gasen som om vi gick på bensin/Men det enda som vi går på är öl, sprit och vin/Vi dukar upp litervis skiter i vår rigor mortis/För imorgon tar vi då och nu bara groggar utan is/Jag och mina bröder snackar skit och spriten flödar/Allt vi gjort tillsammans - alla hjärnceller vi dödar/Förödar våra sinnen medan allting blir en fest/Det är en fin gest mest om man e den som får med flest/Dårar, galningar, vandaler och as/Vi skapar kallabalikkalas när vi tömt vartenda glas/För alla är vi kungar - självförtroendet är vinnande/Logiken är försvinnande med för mycket av det rinnande/Flytande, värmande med alkoholhalt/Vi svävar överallt med vatten, humle, jäst och malt/Parkens famn vid täljehamn eller nån annan anhalt/Eller ta det kallt med bärsen sittande på varm asfalt/Så jag pantar mina minnen för en kort period av luckor/Jag lämnar mina svackor och tätar alla läckor/I levern - i blodet - och dricker så fatalt/Vi lever som pirater på all alkohol vi svalt/En sexa single malt sen är man kapten på hela skutan/Där spriten är valutan om du bidrar med en slant/Så kliv med upp till kullen mot adekvata fyllans brant//Zldt.