första texten av mej och nybbe
Fan ni politiker bryr er inte ett skit Du ser orättvisorna men tittar inte dit Det som svider är att vi kvider medans ni bara glider -------------------------------------------------- Mange: Vårt samhälle ett total misär Vart är det på väg kan ingen se Vi är fotfolket vi bestämmer inte det enda vi kan göra är att fortsätta att be. Dags för förändringar men hur ska det ske Om man ändå hade nått som man kunde önska från Typ som en ande eller fe. Folk ska väll inte behöva vara rädda för att gå ut Detta strul måste få ett slut Annars blir de som med palme Ännu ett mord i vårt samhälle Det ni propsar är inte rätt ni bryr er bara om ert eget fett Hur fan kan vi ha bara stått bredvid när allting skett Snart så får ni det hett ----------------------------------------------------- Fan ni politiker bryr er inte ett skit Du ser orättvisorna men tittar inte dit Det som svider är att vi kvider medans ni bara glider ----------------------------------------------------- Nybbe: Tänk så många lagar som borde göras om Politiker och sånt skit är oberörda,dom- tänker inte på vad som borde rättas till Eller vad som kan hända med problemen näst intill Personer fäller tårar,de flesta ber böner Mammor och pappor som förlorar sina söner Gatuvåld och ungdomsgäng med knivar och nitband Kan rabbla upp hela skiten tills att jag får skrivkramp Tror ni att jag ljuger, att jag överdriver? Ni kommer förstå om ni överlever livet Det gäller inte bara mord utan också svenska lagen Samhällets framtid för de svenska barnen Det kommer nog en tid då allting tagit slut Dom hittar den lätta vägen ut så det är dags att fatta något du jag önskar att våran framtid varit nu
mina tankar blir till bläck när jag skriver min lyrik
|