Qruu - 37/100
Står bara stilla så skamset, står och tittar i marken Mitt uti allting, vill sätta fingrar i halsen Vinna mot knarket, hinna i kapp det liv som sprang undan Han är inte lite förundrad, hans liv är försummat Han är en av dem jag bara går förbi Skriver poesi för att förstå hur man kan må så skit Låter bli sådant jag borde göra ibland För det känns som att man inte alls kan röra vid allt Strör lite salt över mitt sårade samvete För jag måste gå med huvet högt och vet ju att han ser det Och då känner han vad, ja det vet inte jag Men jag antar att han allt som oftast lever för dan För stunden för sprutan, säg mig kunde han sluta Men det är svårt att sluta rätt, för det är inte ruta ett Denna pundarnas ruta, något annat än utgångsläget Jag är ett frågetecken, säg mig fattar du hur dom lever Hur det är, vad linjen är, plus allt vad det innebär Berätta fort, snabbt är det nån man känner som sitter där Fixar cash, fixar fixen, intar sitsen, gittar från platsen Återvänder när jag går förbi, vi tittar i marken.
Hälsningar från Finland: www.johankvarnstrom.com
|